عضو هیأت رئیسه مجلس:

تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران نتیجه قدرت ارتش و نیرو‌های مسلح است

لارگانی گفت: اگر امروز آمریکا برای ادامه مذاکرات و بازگشت به برجام واسطه می‌فرستد، به دلیل توانمندی نیرو‌های نظامی ما بوده که باعث شده دیگر با زبان قدرت و زور صحبت نکنند.
کد خبر: ۴۵۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ - 19April 2021

تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران نتیجه قدرت ارتش و نیرو‌های مسلح است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید ناصر موسوی لارگانی» عضو هیأت رئیسه مجلس ضمن تبریک روز ارتش در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش پیش از انقلاب قابل‌مقایسه نیست؛ چراکه ارتش در پیش از پیروزی انقلاب زیرمجموعه ارتش آمریکا بود و مستشاران آمریکایی در کشور حضور داشتند و حتی اجازه نمی‌دادند ارتشی‌ها در امورات فنی هیچ‌گونه دخالتی داشته باشند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: بعد از انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ازنظر توانمندی به یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه تبدیل‌شده است که نمونه آن را در ۸ سال دفاع مقدس دیدیم؛ ارتشی‌ها در کنار برادران سپاه و بسیج، جانانه در مقابل دشمنان تادندان‌مسلح جمهوری اسلامی ایران ایستادند و بعدازآن نیز بر قدرت و توانمندی خود افزودند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم هرچند ماه یک‌بار از یکی از دستاورد‌های ارتش رونمایی می‌شود و ارتشی که زمانی هیچ قدرتی نداشت و باید از دستورات مستشاران نظامی آمریکا اطاعت می‌کرد، امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل‌شده که صهیونیست‌ها و دشمنان دیگر از چنین ارتشی وحشت دارند.

موسوی لارگانی در ادامه بابیان اینکه ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح از توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: شاهدیم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و برخی از کشور‌های اروپایی در گوشه و کنار دنیا و گاهی در نزدیکی ما، دخالت‌هایی را در امنیت و تمامیت ارضی کشور‌ها دارند درحالی‌که جرأت کوچک‌ترین دخالت در کشور ما را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با یادآوری این مطلب که تاکنون هر جا ارتش و سپاه و نیرو‌های مسلح باقدرت وارد شدند و توانمندی خود را افزایش دادند، دشمنان در برنامه‌های دیپلماسی خارجی مثل برجام از موضع خود عقب‌نشینی کرده‌اند، اظهار داشت: اگر امروزه بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با زبان قدرت و توانمندی نظامی با آن‌ها صحبت کنیم.

وی همچنین بابیان اینکه اگر موشک‌های بالستیک را نداشتیم، جایگاه امروز را نیز نداشتیم، اذعا کرد: اگر امروز آمریکا برای ادامه مذاکرات و بازگشت به برجام واسطه می‌فرستد به دلیل توانمندی نیرو‌های نظامی ما بوده که باعث شده در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاه بیایند و با زبان قدرت و زور صحبت نکنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرموده‌اند اگر در مذاکرات یک‌قدم عقب‌نشینی کنیم آن‌ها صد قدم جلو می‌آیند، خاطرنشان کرد: شاهد بودیم در روز‌های اول مذاکرات، فقط موضوع هسته‌ای مطرح بود که با فتوای رهبری مبنی بر حرام دانستن تولید سلاح هسته‌ای، بحث موشک‌های بالستیک را به آن اضافه کرده و زیر سؤال بردند لذا قدرت و توانمندی که در حال حاضر ارتش و سایر نیرو‌های مسلح دارند این جایگاه را به ایران داده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار