یادداشت/

رمضان در مرزهای کشور

این روزها مردم کشور عزیزمان در امنیت کامل در ماه مهمانی خدا روزه‌دار هستند که این امنیت و آرامش مثال زدنی حاصل مجاهدت‌های مرزبانان نیروی انتظامی در مرزهاست که اگر این اراده و همت آنان نبود امنیتی در مرزها وجود نداشت.
کد خبر: ۴۵۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ - 19April 2021

رمضان در مرزهای کشورگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ دوم محمد رجبی معاون اجتماعی مرزبانی ناجا؛ دفاع و حراست از مرز‌های ایران اسلامی یکی از نیاز‌های اساسی و ضروری کشور بوده که رزمندگان دلاور و غیور دوران دفاع مقدس با دفاع از مرز‌های کشور این امانت بزرگ را پس از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس به مرزبانان مجاهد نیروی انتظامی سپرده‎اند.

در هشت سال دفاع مقدس که رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند برخی از ایام و عملیات‌ها که متقارن با ایام خاصی از جمله ماه مبارک رمضان می‌شد این تصور وجود داشت که به دلیل شرایط آب و هوایی از جمله گرمای شدید و گرد و غبار، دفاع در مقابل دشمن برای افراد روزه دار طاقت فرسا خواهد بود، اما باید گفت به علت شرایط روحانی و عرفانی و معنویت حاکم در جبهه‌ها، قدرت ایمان میان رزمندگان بیشتر و پررنگ‌تر جلوه می‌کرد و باعث می‌شد که حتی در ایامی مثل ماه مبارک رمضان، عملیات‌های مهمی علیه دشمن انجام شود.   

پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید: ماه رمضان، ماه خدای عزوجل است، ماه توبه و بازگشت به سوی خداست و ماه عفو و آمرزش، ماه آزادی از آتش و دستیابی به بهشت. توبه و آمرزش خواهی، تیرگی حاصل از گناهان را می‌زداید و به قلب آدمی صفا می‌بخشد و ماه رمضان بهترین زمان برای توبه و استغفار و پالایش جسم و جان از گناهان است.

این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه اى برخوردار و ماه سلوک روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه سازى و فراهم کردن زمینه هاى معنوى در ماه هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى کنند و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب زنده دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه دارى و ... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى کنند.

آری؛ امروز در مرز‌های ایران اسلامی، مرزبانان، ادامه دهندگان راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با روحیه سلحشوری از سحر تا افطار با زبان روزه در بدترین شرایط آب و هوایی (گرمای بالای ۵۰ درجه شرق و جنوب کشور) با اقتدار در مرز‌ها ایستاده اند تا دشمنان قسم خورده نظام مقدس ایران اسلامی قصد تعرض به آب و خاک کشورمان را نداشته باشند.

مرزبانانی با اراده پولادین حتی اگر تشنه و گرسنه هم باشند، به لطف خداوند متعال در ایمان و اراده این رزمندگان خللی ایجاد نمی‌شود و در این ماه با برکت با زبان روزه از مرز‌های ایران اسلامی حراست و پاسداری می‌کنند تا هموطنان شریف ایران اسلامی با  طیب خاطر به نیایش و روزه داری مشغول باشند.

این روز‌ها که مردم کشور عزیزمان در امنیت کامل در ماه مهمانی خدا، روزه دار هستند، این امنیت و آرامش مثال زدنی حاصل مجاهدت‌های مرزبانان نیروی انتظامی است که اگر این اراده و همت آنان نبود امنیتی در مرز‌ها وجود نداشت.

آفتاب سوزان، گرمای شدید، شرجی بودن هوا، شرایط سختی را در ماه مبارک رمضان برای مرزبانان رقم می‌زند، ساعت‌ها بدون آب و غذا بسیار کار سختی است که مرزبانان در کنار ماموریت اصلی خود که همان دفاع از حدود و ثغور کشور است، تحمل می‌کنند تا هموطنان در سراسر کشورمان دغدغه امنیتی نداشته باشند؛ بنابراین جا دارد در پایان یادی کنیم از دو تن از مرزبانان غیور اردبیل (فرزندان برومند سبلان) شهیدان یوسف پیرانه و محبوب قربانی که در ماه مبارک رمضان در لیالی قدر در خرداد سال ۱۳۹۷ در دفاع از این مرز و بوم و حقانیت جمهوری اسلامی ایران شهد شهادت را نوشیدند تا اجازه ندهند دشمنان پلید دست کثیف خود را به سمت مرز‌های کشورمان دراز کنند. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها