سرلشکر سلامی:

سردار «حجازی» نقشه شکست قطعی صهیونیست‌ها را تکمیل کرد

فرمانده کل سپاه گفت: سردار حجازی به کمک سید مقاومت در لبنان و فرزندان امت اسلام شتافت و نقشه قدرت حزب‌الله را برای شکست قطعی صهیونیست‌ها تکمیل کرد.
کد خبر: ۴۵۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 19April 2021

سردار «حجازی» نقشه شکست قطعی صهیونیست‌ها را تکمیل کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تشییع پیکر سردار «سید محمد حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه که در ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: بی‌شک برای این سردار پرافتخار سپاه اسلام، شب گذشته لیلةالرغائب بود.

وی افزود: سردار سرلشکر شهید سید محمد حسین‌زاده حجازی بعد از ۴۰ سال مجاهدت پیوسته و حرکت در صراط مستقیم و پس از تجربه میدان‌های سخت و اثرگذاری‌های تعیین‌کننده در بنای عظیم مقاومت اسلامی از جبهه‌های دفاع مقدس تا جبهه‌های مقاومت در شرق مدیترانه به آرزوی خود که رفتن به معراج و عرش اعلی و روزی‌خواری نزد پروردگار است، نائل آمد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سردار حجازی مشتاقانه به دیدار فرماندهان و رزمندگان شهید دوره‌های سخت جهاد و مقاومت رفت و به عهد خویش با خدای بزرگ وفا کرد.

سردار سلامی با اشاره به پیام امام خامنه‌ای در پی عروج ملکوتی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، گفت: سردار حجازی که در کلمات بسیار زیبا و دقیق و جامع رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و در این پیام آسمانی، شخصیتش به تصویر کشیده شد، امتدادی از شهیدان بزرگ دوران پرشکوه دفاع مقدس بود؛ او وارث و امتداد پرچم‌دار مقاومت و سپهسالار نبرد علیه استکبار، سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: او وارث و امتداد شهیدان احمد کاظمی، حسن باقری، مهدی باکری، حسین خرازی، ردانی‌پور، همت و هزاران شهید دیگر است. شهید حجازی نمونه کاملی از شخصیت کسی است که نجابت، حیا و ادب مردانه را در مکتب اسلام تجسم می‌بخشید؛ او تندیس تواضع، فروتنی، وقار، آرامش، صدق نیت، صفای باطن، رخسار و سیمای نورانی بود؛ او کسی بود که دقیقاً عابد، سالک، ساجد و آمر به معروف و ناهی از منکر بود.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: سردار حجازی مردی بود که هرگز لباس جهاد را از تن به در نکرد؛ منطق او‌ منطق امیر مومنان حضرت امام علی بن ابی‌طالب (ع) بود که می‌گفت هر کس لباس جهاد را از تن به در کند، خداوند بر او‌ لباس ذلت خواهد پوشاند؛ او‌ از فرماندهان درخشان دوران دفاع مقدس بود که سرانجام به برادر شهیدش «احمد حجازی» پیوست.

سردار سلامی افزود: او پاکیزه بود، چشمان پاک، قلب خالص و نیت خیر جزو‌ برجسته‌ترین صفات سردار شهید ما بود؛ در هر جمعی حاضر می‌شد، آرامش، صفا و ایمان را با خود در آن محیط می‌پراکند. این موضوع که سردار حجازی به هیچ میز، مقام و‌ موقعیتی تعلق نداشت، از او الگویی ماندگار ساخته بود.

وی اظهار داشت: زمان می‌بَرد تا کتاب شخصیت وی نوشته و ناگفته‌ها و ناشنیده‌های این شخصیت اعجاب‌برانگیز سپاه اسلام برای همگان روشن شود؛ او‌ کسی بود که نهال‌های نیروی مقاومت را به مدت ۱۰ سال در زمین احساس و ایمان و باور ملت ایران کاشت. نیروی مقاومت بسیج محصول مجاهدت‌های ۱۰ ساله این فرمانده با تدبیر بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دوران مسئولیت سردار حجازی در بسیج عنوان کرد: نیروی مقاومت بسیج محصول مجاهدت‌های این فرمانده با تدبیر بود.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: سردار عزیز ما مردمی زندگی کرد، با مردم همراه بود و خود را فدایی ملت و امت اسلام می‌دانست؛ افق‌های بلند جهاد او به مرز‌های ایران ختم نشد و او به کمک سید مقاومت در لبنان و فرزندان امت اسلام شتافت و نقشه قدرت حزب‌الله را برای شکست قطعی صهیونیست‌ها تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه سردار حجازی به همراه برادران حزب‌الله شرایط را برای درهم شکستن رژیم پوسیده صهیونیستی فراهم کرد، افزود: صهیونیست‌ها او را در فهرست ترور خود قرار داده بودند و به دنبال موقعیتی بودند تا بتوانند بر این فرمانده بزرگ جبهه اسلام یورش ببرند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: او در هر نقطه‌ای از این سرزمین خط زیبایی از یک اثر جاوادانه خلق کرده است و به ظاهر، جایگزین کردن شخصیت‌هایی این‌چنین بسیار سخت است. باید انقلاب شکوهمندی به وسعت انقلاب اسلامی رخ دهد و جنگی به مقیاس جهانی شکل گیرد و صحنه مقاومتی از غرب تا شرق جهان اسلام علیه قدرت استکباری سازمان یابد و یک مرد در قلب همه این نبرد‌های بزرگ ساخته شود تا سید محمد حجازی، سرلشکر بزرگ ما از آن خارج شود. او در تمام آزمون‌ها با موفقیت از میدان خارج شد.

سردار سلامی با اشاره به عروج ملکوتی سردار حجازی گفت:  این مصیبتی غم‌انگیز و دردناک برای ما است؛ ولی ما همیشه با امید به آینده روشن زندگی می‌کنیم؛ آن زمان که استکبار، فرزند این امت یعنی قاسم سلیمانی را در عراق به شهادت رساند، تصور قدرت‌های شیطانی این بود که مشعل مقاومت خاموش می‌شود و بیرق مقاومت از دست این سردار بزرگ می‌افتد؛ اما وقتی مردان بزرگی مانند سرداران قاآنی و حجازی درفش پرافتخار قاسم سلیمانی را در دست گرفتند، دوباره مستکبران افسرده و پژمرده شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: جریان مقاومت ادامه یافت و شکست‌های روزافزون بر جبهه دشمن تحمیل شد و پیروزی‌ها نیز مجدداً خلق شد. اسلام با شهادت فرزندان این مکتب بزرگ نه‌تنها کم‌فروغ نمی‌شود، بلکه شهادت عامل اصلی قدرت ما و نشان وفای به عهد فرزندان این امت و نشان از ایستادگی و ثبات قدم است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: بنابراین امروز هم که پرچم از دست سردار حجازی جابه‌جا می‌شود، باز هم به دست فرزند برومند دیگری از امت اسلامی قرار می‌گیرد؛ به صهیونیست‌ها هم که شنیده‌ایم شادمان هستند، می‌گوییم این شادی شما بسیار زودگذر است؛ زیرا شما به دست امتی که آن‌ها را از سرزمین‌شان اخراج کرده‌اید، ناپدید خواهید شد؛ پس شاد نباشید؛ چون ما راه را ادامه خواهیم داد.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: هیچ‌کس این جبهه را ترک نخواهد کرد و سنگر‌ها همواره از مردانی که زره‌شان پشت ندارد، پُر است؛ شمشیر‌ها در دست جوانان امت اسلام از نیام کشیده شده و این راه تا پایان عمر همه شیاطین عالم که در برابر اسلام ایستاده‌اند، ادامه خواهد یافت.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: به روح بلند همه شهیدان بزرگ اسلام به‌ویژه سردار حجازی درود و رحمت الهی را نثار می‌کنیم و این شهادت عظمی را به امام زمان (عج)، رهبر عزیز و عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، امت اسلام، حزب‌الله مقتدر، عزیز و محبوب ما، خانواده شریف، صبور و شکیبای این شهید عزیز و همه همکاران‌مان در ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ستاد کل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) و همه آحاد رزمندگان و بسیجیان که ۱۰ سال فرمانده آن‌ها بود، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و به سردار حجازی هم می‌گوییم که برادر عزیز! راهت را تا آخرین قطره خون و نفس ادامه می‌دهیم و تو را به خدای بزرگ می‌سپاریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها