شهیدی که پس از ۳۰ سال به عنوان «خبرنگار» شناخته شد

کارشناس فرهنگی بنیاد شهید ابرکوه گفت: در پی پژوهش‌های انجام شده برای تألیف کتاب «نیک‌بخت»، شهید عزیز الله نیکوبخت به عنوان یکی دیگر از خبرنگاران شهید کشور شناخته شد.
کد خبر: ۴۵۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ - 19April 2021

شهیدی که پس از ۳۰ سال به عنوان «خبرنگار» شناخته شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سرکار‌خانم فاطمه شرافت» کارشناس فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه در گفت‌وگویی اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش‌های رحیم میرعظیم نویسنده ابرکوهی منجر به شناسایی یکی دیگر از خبرنگاران شهید کشور، استان یزد و شهرستان ابرکوه بعد از ۳۰ سال شد.

کارشناس فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه، تصریح کرد: میرعظیم که مجموعه کتاب‌های روایت ماندگار را به رشت تحریر درآورده است، دریکی از این آثار تحت عنوان «نیک‌بخت»، ۷۱ خاطره از زندگی شهید عزیز الله نیکوبخت را گردآوری کرده و با پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام داده است، به موضوع خبرنگار بودن این شهید پی می‌برد.

شرافت همچنین به انتشار ویژه‌نامه چهل‌سالگی روزنامه «خبر جنوب» اشاره کرد و افزود: در یکی از صفحات این ویژه‌نامه از شهید عزیزالله نیکوبخت به‌عنوان خبرنگار خبر جنوب با این عنوان: «شهیدی که قلم وانهاد تا تفنگ به دست گیرد» یادشده است.

وی یادآور شد: شهید نیک‌بخت در سال ۱۳۳۵ در ابرکوه به دنیا آمد و یک روز بعد از آغاز عملیات شهید مدنی به تاریخ ۲۷ شهریور سال ۶۰ در منطقه دهلاویه به شهادت رسید و هنوز هم مادر این سردار شهید او را در میان پیکر‌های شهدای جاویدالاثر جستجو می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها