سخنگوی وزارت خارجه عراق:

امنیت و ثبات منطقه در عراق منعکس می‌شود

الصحاف با بیان اینکه که امنیت و ثبات منطقه در عراق منعکس شده است، گفت: حضور ما در صحنه باعث ابتکار عمل و تکیه بر منابع قدرت ناب ملی شده است.
کد خبر: ۴۵۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸ - 20April 2021

امنیت و ثبات منطقه در عراق منعکس می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری ناس اظهار کرد: دیپلماسی فعال روشی است که ما بر آن تمرکز کرده‌ایم و این یک گزینه نیست بلکه راهی است که منافع عراق را پیش می‌برد.

وی افزود: وزارت خارجه برای پیشبرد ابتکارات جمعی با هدف افزایش امنیت و ثبات منطقه تلاش می‌کند.

الصحاف با اشاره به اینکه توازن در سیاست خارجی به عراق اجازه می‌دهد تا برای بازگرداندن نقش برجسته کشور، منافع استراتژیک را پیش ببرد، خاطرنشان کرد: متنوع سازی دروازه‌های اقتصادی عراق از طریق بسیج تلاش‌های سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های ما در خارج از کشور و با پیگیری بخش‌های تخصصی در مرکز وزارت خارجه، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه گیر شدن کرونا در جهان، عراق ثابت کرده است که این یک نقطه جذب، همگرایی و هماهنگی برای مواضع است و افتتاح برخی از سفارتخانه‌های اروپا در بغداد پس از سال‌ها وقفه فعالیت‌شان شاهدی بر ثبات عراق و تعهد دولت در تأمین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک است.

این مقام عراقی همچنین گفت: امنیت و ثبات منطقه در عراق منعکس می‌شود و حضور ما در صحنه باعث ابتکار عمل و تکیه بر منابع قدرت ناب ملی شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار