نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم «افشین ذورقی»

شهید مدافع حرم «افشین ذورقی بحری» در سال 1361 در روستای سیاهتلو گرگان به دنیا آمد و 29 فروردين 1395 در سوريه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ - 20April 2021

نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم «افشین ذورقی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، شهید مدافع حرم «افشین ذورقی بحری» در سال 1361 در روستای سیاهتلو گرگان در خانواده‎ای مذهبی و پر جمعیت متولد شد. سه خواهر و سه برادر بودند که ایشان سه سال بیشتر نداشت که پدر خانواده به رحمت خدا می‎رود. سرنوشت طوری رقم می‎خورد که خانواده از وجود پدر محروم شود تا از این پس بانویی زحمت‎کش برای شش فرزندش هم پدر باشد و هم مادر. مادری به تمام معنا زحمت‎کش و فداکار که پس از فوت همسرش با کارگری و مشقت و با حمایت فرزند بزرگتر،  فرزندانش را بزرگ کرد.

شهید ذورقی در رشته فناوری اطلاعات (IT) تحصیل کرد. با اینکه مدام در حال مأموریت بود و در کلاس حضور نداشت اما شاگرد ممتاز دانشگاه بود. علاوه‎بر تحصیل در رشته خود در رشته‎های مختلف از رشته‎های رزمی تا ماشین‎آلات کشاورزی همه را فرا گرفت و گواهینامه داشت. به وقت اهمیت زیادی می‎داد و از ثانیه ثانیه عمرش استفاده مفید می‎کرد، به مطالعه کتاب اهتمام ویژه‎ای داشت. حتی در همه مأموریت‎ها کتاب به همراه داشت.

وی که در از گروه مهندسی 45 جواد الائمه سپاه نینوا گلستان در حال خدمت بود، در 23 اسفند ماه سال 1394 همزمان با  سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برای دفاع از حریم اهل بیت (علیهم‎السلام) به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد و پس از حضور 36 روزه در 29 فروردین ماه سال 1395 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و طبق وصیتی که داشت در امامزاده‎عبدالله (ع) گرگان نزدیک مزار دوست و همرزم شهیدش «سید احسان حاجی‎حتم‎لو» آرام گرفت.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها