سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی:

رفتار اوکراینی‌ها درباره سقوط هواپیما سیاسی است

خسروی گفت: یکی از منابع اصلی برای تهیه گزارش نهایی گروه‌های بررسی‌کننده حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، اطلاعات جعبه‌های سیاه بوده است.
کد خبر: ۴۵۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ - 20April 2021

رفتار اوکراینی‌ها درباره سقوط هواپیما سیاسی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای وقوع این حادثه تلخ همه درخواست‌های دولت اوکراین که در برخی موارد فراتر از ضرورت‌های معمول بود اجابت شد تا شبهه‌ای در مسیر کشف واقعیت ماجرا باقی نماند.   

خسروی تأکید کرد: ادعا‌های اخیر مقامات اوکراینی که متأسفانه با انتساب اظهارات کذب به مسئولین ایرانی به دنبال فضاسازی‌های سیاسی پیرامون این پرونده هستند به‌هیچ‌وجه سازنده و قابل‌قبول نیست.   

ارسال جعبه‌های سیاه هواپیما به فرانسه برای بازخوانی مستندات آن مهم‌ترین دلیل برای اثبات رفتار شفاف و صادقانه ایران در مسیر روشن شدن همه جزئیات حادثه است.   

خسروی بهره‌برداری سیاسی از رخدادی تلخ که با احساسات ده‌ها خانواده داغدار مرتبط است را اقدامی تأسف‌آور و غیرانسانی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: گروه‌های متعدد و مستقل کارشناسی با بررسی دقیق همه فرضیه‌های موجود در خصوص هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی با قاطعیت و مستند به ادله فنی و کارشناسی اعلام کردند که علت این حادثه غیرعمدی، خطای انسانی بوده است.   

تاکنون هیچ‌یک از مراجع خارجی دلایل فنی دیگری که بتواند گزارش کارشناسی ایران را نفی یا ضعیف کند ارائه نکرده‌اند و صرفاً با فضاسازی رسانه‌ای و تحریک عواطف خانواده شهدای این حادثه به دنبال واردکردن فشار سیاسی به ایران هستند.   

خسروی در پایان گفت: اقدامات قضائی برای رسیدگی به پرونده متهمان این حادثه ناگوار در جریان است و به‌زودی و با تشکیل دادگاه صالحه مجازات متهمان تعیین و اعلام می‌شود.   

منبع: مهر   

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار