یادداشت/

زاهدان شب و شیران روز

فرمانده مرزبانی ناجا طی یادداشتی نوشت: غیورمردان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران زاهدان شب و شیران روز‌ند؛ سلحشورانی که با چشمان بیدار از وجب به وجب مرز و بوم کشور اسلامی حراست می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ - 20April 2021

زاهدان شب و شیران روزبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی ناجا در یادداشتی تحت عنوان «زاهدان شب و شيران روز» آورده است:

بهار طبیعت با بهار قرآن که شهر رمضان است تقارن پیدا کرده و سال ۱۴۰۰ را متبرک کرده است.

حالا که در ماه غفران و رحمت الهی قرار گرفته‌ایم، باید دل را با نور ایمان صفا و صیقل دهیم و بیشترین و بهترین بهره را از فیوضات آن ببریم. اگر باور کنیم که این ماه، ماه ضیافت و عشق ورزی به خدای رحمان است و نور حق در آن تجلی کرده و به این سفره پربار الهی دعوت شده‌ایم، آنگاه مفهوم واقعی رحمت خداوندی را احساس خواهیم کرد.

عشق خدا بی مثال است و نمی‌توانیم در هیچ جایی آن را به وضوح ماه مبارک رمضان بیابیم. در این ماه با تمام وجود و از دل و جان عشق الهی را لمس خواهیم کرد زیرا ظرف آن مملو از محبت، زیبایی و کمال است و انسان رنگ خدایی می‌گیرد.

پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) می‌فرماید: یک شب نگهبانی دادن در راه خدا برتر است از هزار شبانه روز که شب هایش به عبادت و روزهایش به روزه داری سپری شود. (کنزالعمال ح ۱۰۵۷۳)، خوشا به حال شما که عبادت و بندگی را با حلاوت و شیرینی طاعت در ماه مبارک رمضان مزین و مضاعف ساخته اید. در این ماه در‌های توبه و رحمت الهی به سوی همه‌ی انسان‌ها گشوده می‌شود. پس بیایید ساحل دلتان را به خدا بسپارید، او خود قشنگ‌ترین قایق را برایتان می‌فرستد تا در بحر عمیق عرفان سفر کنید و طلیعه زیبایی‌ها را تجربه کنند.

حال که چنین موقعیتی فراهم شده که شما مرزبانان عزیز حین خدمت و پاسداری از ارزش‌های دینی روزه دار باشید، باید بر خود ببالید و شاکر درگاه حق باشید که چنین شرایط و موقعیتی را دریافته اید. بدیهی است شما مشمول دعای خیر امام سجاد (ع) خواهید بود که می‌فرماید: بارالها بر محمد (ص) درود فرست و سرحدات و مرز‌های مسلمانان را به عزت ات پاس دار و نگهبانان مرز‌ها را به قوت ات تایید کن و عطایای ایشان را به توانگری بی پایان ات سرشار ساز (دعای ۲۷ صحیفه سجادیه).

آری، مقام و جایگاه شما مرزبانان در نزد خداوند رفیع است؛ قطعا تلاشتان اجر مضاف دارد زیرا علاوه بر پاسداری از مرز و بوم از نفس خود نیز صیانت می‌کنند و خدا هم یاریتان خواهد کرد. اینجانب به عنوان خدمتگزار شما عزیزان پایور و سرباز برایتان آرزوی صحت و سلامت و سعادت دنیوی و اخروی دارم و قدردان زحمات تک تک شما هستم.

از خداوند منان می‌خواهم که با عنایت خاصه اش سرزمین اسلامی‎‌مان را از گزند حوادث مصون بدارد و طول عمر با عزت به رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامه ظله العالی) عنایت فرموده و حافظ شما عزیزان مرزبانی باشد و خانواده‌های محترمتان را نیز در این ثواب و اجر بزرگ خدمت صادقانه، شریک کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها