رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

غنی‌سازی ۶۰ درصد کمترین و اولین مطالبه مردم ایران در مقابل گستاخی‌ها است

پورابراهیمی گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصد پاسخ اولیه جمهوری اسلامی ایران به اقدامات آمریکایی‌ها است و طبیعتا این موضع قدرتمند جمهوری اسلامی ایران باید استمرار پیدا کند، این کمترین و اولین مطالبه مردم ایران در مقابل گستاخی‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است.
کد خبر: ۴۵۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 20April 2021

غنی سازی ۶۰ درصد کمترین و اولین مطالبه مردم ایران در مقابل گستاخی‌ها است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر رفتار آمریکایی‌ها و به‌تبع آن‌ها اروپایی‌ها این بود که جمهوری اسلامی ایران را به شکل در موضع انفعال قرار دهند و اجازه ندهند تصمیماتی که منافع ملی ایران را تضمین می‌کند توسط دولت و مقامات عملیاتی شود. آن‌ها ایران را در ادبیات فرسایشی قراردادند و کار را به نحوی پیش بردند که در انتهای مسیر به‌جای عمل به تعهداتشان طلبکار تعهدات ایران شدند و با طلبکاری و گستاخی درباره تحریم‌های جدید صحبت و مؤاخذ جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند.  

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقداماتی که در ماه‌های اخیر انجام دادند ازجمله شهادت شهید فخری زاده، خرابکاری اولیه در نطنز و اقدام اخیرشان بیانگر این بود که فضا را به شکلی برای مردم و نمایندگان دولت تنگ کنند، تا جمهوری اسلامی نه‌تن‌ها مطالبه‌ای برای تعهدات برجامی آمریکایی‌ها و اروپایی نداشته باشد، بلکه ایران تعهدات جدیدی را بپذیرد.  

وی اظهار داشت: تشدید این جریان پس از موضوع سند ۲۵ ساله با چین صورت گرفت، این قرارداد برای آمریکایی‌ها خیلی سنگین تمام شد و قابل‌قبول نبود که جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم‌های آمریکا وارد گشایش‌های مهم اقتصادی شود آن‌هم با کشوری که رتبه اول اقتصادی دنیا است و شریک راهبردی درزمینهٔ های، سیاسی، منطقه‌ای، جهانی داشته باشد، بنابراین قرارداد ایران و چین، آمریکایی‌ها را عصبانی کرد و خرابکاری نطنز را با گروه تروریستی صهیونیست‌ها رقم زدند.  

این نماینده مجلس گفت: غنی ۶۰ درصد پاسخ اولیه جمهوری اسلامی ایران به اقدامات آمریکایی‌ها است و طبیعتاً این موضع قدرتمند جمهوری اسلامی ایران باید استمرار پیدا کند، این کمترین و اولین مطالبه مردم ایران در مقابل گستاخی‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است.  

پورابراهیمی بیان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند نمی‌توانند دانش هسته‌ای را حتی با شهید کردن دانشمندان از جمهوری اسلامی و جوانان این ملت بگیرند، این دانش بومی‌شده و داخل کشور است، حتی اگر تجهیزات و امکانات را خراب کنند، نمی‌توانند مانع پیشرفت کشور در عرصه هسته‌ای شوند.  

وی  عنوان کرد: اقدام غنی‌سازی ۶۰ درصد گام اول، عملی و پاسخ محکم ایران به آمریکایی‌ها بود تا آن‌ها احساس نکنند دست جمهوری اسلامی ایران در میز مذاکره خالی است، لذا مجلس از این اقدام و مسیری که سازمان انرژی اتمی طی می‌کند حمایت خواهد کرد.  

پورابراهیمی بیان کرد: همان‌طور که رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد، اگر لازم باشد غنی‌سازی با غنای بالاتر را در دستور کار قرار می‌دهیم تا به آمریکایی‌ها بفهمانیم دوران ادبیات قلدرمآبانه برای تحقیر مردم ایران تمام‌شده است و دیگر آمریکایی‌ها حق ندارد چنین ادبیاتی را در منطقه داشته باشند.  

این نماینده مجلس تأکید کرد: به‌زودی از وزیر اطلاعات دعوت می‌کنیم تا گزارش جامعی از صیانت از امنیت صنعت هسته‌ای کشور ارائه دهد.  

وی مطرح کرد: تنها راه فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی، اقتدار در مقابل آمریکایی‌ها در عرصه هسته‌ای است، آمریکایی‌ها زبان مذاکره را نمی‌فهمند آن‌ها زبان قدرت و اقتدار ایران را بار‌ها تجربه کرده‌اند و لذا در عرصه هسته‌ای نیز این قدرت به رخ کشیده شده و درواقع کلید حل مشکلات اقتصادی با مسائل هسته‌ای گره‌خورده است.  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات اخیر آمریکا ازجمله خرابکاری در نطنز و مواجه با سند ۲۵ ساله نشان از استیصال آن‌ها در عرصه رویارویی با جمهوری اسلامی ایران است و نشان می‌دهد ایران به قدرت رسیده و باوجود خسارت‌های سنگین تحریم، اما کشور جلو می‌رود و بابی اعتنا به تخریب‌ها دنبال عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستیم.

منبع: خانه ملت   

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار