کارشناس مسائل اسرائیل:

خرابکاری و ترور؛ سیاست قطعی رژیم صهیونیستی/ دکترین «بگین» چیست؟

عبدی گفت: رژیم صهیونیستی در دکترین «بگین» خودش را به انجام هر اقدام خرابکاری، ترور و هر کاری که از دستش بربیاید، مجاز می‌داند دولت‌های غربی و آمریکا هم از آن حمایت می‌کنند؛ این سیاست قطعی آنهاست.
کد خبر: ۴۵۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ - 20April 2021

خرابکاری و ترور؛ سیاست قطعی رژیم صهیونیستی/ دکترین «بگین» چیست؟

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی عبدی» کارشناس مسائل اسرائیل در گفت‌وگویی اظهار داشت: سیاست قطعی رژیم صهیونیستی در منطقه از چند دهه قبل در این استقلال‌یافته است که هیچ‌یک از کشور‌های منطقه حق هسته‌ای شدن ندارند؛ این چیزی است که در عرف سیاست امنیتی رژیم صهیونیستی به آن دکترین «بگین» گفته می‌شود.

این کارشناس مسائل اسرائیل ادامه داد: به دلیل این‌که آغاز آن در دولت «مناخیم بگین» در دهه ۱۹۸۰ شروع شد. در سال ۱۹۸۱ نیروگاه اتمی اوسیراک در عراق موردحمله قرار گرفت و هسته غنی‌سازی آن نابود شد، به همین خاطر از آن به‌عنوان دکترین بگین تعبیر می‌شود.

وی بابیان اینکه در این دکترین رژیم خودش را به انجام هر اقدام خرابکاری، ترور و هر کاری که از دستش بربیاید مجاز می‌داند، افزود: دولت‌های غربی و امریکا هم از آن حمایت می‌کند؛ این سیاست قطعی آن‌هاست.

عبدی تصریح کرد: در دهه ۱۳۷۰ که برنامه اتمی ایران از آن زمان شروع شد، رژیم صهیونیستی برنامه اتمی ایران را زیر نظر داشت. در دوره دولت نهم و دهم به خاطر تصوری که وجود داشت، ایران را به یهود آزاری و یهودستیزی متهم می‌کردند.

وی ادامه داد: این را تفسیر می‌کردند به این‌که ایران قصد ساخت بمب اتمی را دارد تا با بمب اتمی اسرائیل را نابود کند. آن‌قدر بر روی این انگاره کارکردند ماشین جنگ نرم آن‌ها روی این قضیه کارکرد که به‌عنوان یک انگاره جاافتاده است که ایران توسط بمب اتمی خواهد اسرائیل را نابود کند. این موضوع باعث شده است که خیلی از کشور‌ها و دولت‌ها این حقوق و مشروعیت را به رژیم صهیونیستی بدهند که برای اینکه ایران به بمب اتمی نرسد هر اقدامی می‌خواهد می‌تواند انجام دهد.

عبدی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دولت‌های غربی، دولت آمریکا و اروپایی‌ها، بهتر از هرکسی می‌دانند که سیاست قطعی جمهوری اسلامی ساخت بمب اتم نبوده و نیست، تأکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و سند و مدرک آن‌هم گزارش‌های خود آژانس بوده که تا به امروز نتوانستند مدرکی دال بر اینکه ایران به دنبال برنامه نظامی هسته‌ای بوده است پیدا کنند.

وی سیاست قطعی رژیم صهیونیستی ایجاد مانع در مسیر رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های مختلف علم و فناوری دانست و ادامه داد: به دلیل این‌که رژیم اشغالگر قدس، ایران را به‌عنوان دشمن شماره یک و تهدید اصلی خود تعریف کرده است و رشد و پیشرفت در حوزه‌های علمی و فناوری باعث تولید قدرت برای ایران می‌شود و این تولید قدرت در کنار قدرت نظامی، امنیتی و قدرت نرم که جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد، باعث می‌شود ایران تبدیل به ابرقدرت منطقه‌ای غرب آسیا شود.

این کارشناس مسائل اسرائیل یادآور شد: این به‌هیچ‌وجه در سیاست امنیت رژیم صهیونیستی قابل‌پذیرش نیست؛ چراکه آن چیزی که رژیم صهیونیستی برای خودش و آن چیزی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای این رژیم تعریف کردند این است که قدرت شماره یک منطقه‌ای باشد و همه باید در منطقه سر تعظیم فرود بیاورند و تابع رژیم باشند.

وی ادامه داد: برای اینکه مانع پیشرفت شوند باید با زدن انگ، ایجاد جنگ نرم و تهدید سازی از ایران و امنیتی سازی و امنیت کردن پرونده‌های مناقشه جمهوری اسلامی با غرب را به سمتی ببرند که تهدید نمایی از ایران معتبر شود. در حال حاضر رژیم صهیونیستی سعی می‌کند ایران را امنیتی سازی کند و به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید منطقه و جهان جا بیندازد. رژیم اشغالگر قدس می‌خواهد به این وسیله مانع پیشرفت و افزایش قدرت ایران شود. در صدر آن‌ها صنعت هسته‌ای قرار دارد که قصد عقیم‌سازی آن را دارد.

وی بابیان اینکه رژیم صهیونیستی تا الآن هم به دلیل معذورات و ناتوانی‌هایی که در بعد نظامی برای آسیب زدن به توان اتمی ایران دارد، اقدامه نظامی انجام نداده است، گفت: اول اینکه اقدام نظامی هزینه‌های بسیار سنگینی برای اقدام و بعد از اقدام دارد و مسئله دوم این است که اقدام نظامی مسئولیت مستقیم را متوجه رژیم صهیونیستی می‌کند.

عبدی اضافه کرد: این است که بهترین گزینه نیمه سخت یا جنگ امنیتی و یا جنگ مخفی است که الآن از همان کانال اقدام می‌کند و عرصه متوقف سازی برنامه اتمی ایران را به‌عنوان جنگ امنیتی یا جنگ سری یا جنگ مخفی تعریف کرده است. این سیاست قطعی رژیم است.

این کارشناس مسائل اسرائیل ابراز داشت: از سال ۸۸ و ۸۹ که با «استاکس‌نت» پروژه حمله به برنامه اتمی ایران شروع شد و بعد ترور چهار دانشمند ایرانی را داشتیم. تابستان سال گذشته نیز حمله به تأسیسات اتمی نطنز را داشتیم و بعد رسید به ترور شهید «فخری‌زاده» در آذرماه سال گذشته و هفته گذشته هم ماجرای نطنز رخ داد. این نشان می‌دهد که این سیاست قطعی است و رژیم از پایان نخواهد نشست تا به مقصود برسد.  

وی تأکید کرد: مگر اینکه، اول هزینه بپردازد که متأسفانه تا الآن هیچ هزینه‌ای نپرداخته است و دوم اینکه ایران باید در مقابل رژیم صهیونیستی بازدارندگی امنیتی مستقیم ایجاد کند. به دلیل اینکه هیچ‌کدام از این‌ها حاصل نشده است و جمهوری اسلامی نه بازدارندگی مستقیم امنیتی در مقابل رژیم ایجاد کرده است و نه هزینه‌های گزافی را بابت اقدامات تروریستی رژیم برگرده رژیم سوار کرده است، لذا تا زمانی که این دو محقق نشود این سیر ادامه پیدا خواهد کرد.  

عبدی در پایان یادآور شد: بنابراین اگر مطابق آیه قرآن «الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ» مقابله‌به‌مثل شود و هر میزان که ضربه وارد می‌کند به همان میزان و بلکه بیشتر ضربه بخورد تا از قِبَلِ این ضربه‌پذیری، ما به یک بازدارندگی مستقیم با رژیم برسیم. اگر این محقق نشود ما کماکان باید این روند را ادامه بدهیم، هزینه‌های گزاف بر دوش نظام سوار می‌شود و خرابکاری‌ها ادامه پیدا می‌کند. هم نیروی انسانی نخبه و هم تأسیسات را از دست می‌دهیم و هم هزینه مضاعف بر گرده ما سوار می‌شود و هم اینکه اگر دوباره بازسازی شود معلوم نیست دوباره از گزند رژیم محفوظ بماند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار