سردار «مولایی» مطرح کرد؛

نقش مؤثر، قاطع و تعیین‌کننده سپاه پاسداران در مقابل تهدیدات دشمن

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: سپاه پاسداران در طول 42 سال گذشته از عمر پربرکت انقلاب اسلامی در هر زمان و مکانی در مقابل هر تهدیدی ایستادگی و نقش مؤثر، قاطع و تعیین‌کننده را ایفا کرده است.
کد خبر: ۴۵۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ - 21April 2021

نقش مؤثر، قاطع و تعیین‌کننده سپاه پاسداران در مقابل تهدیدات دشمنسردار سرتیپ دوم پاسدار «سید یوسف مولایی» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، در آستانه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: طبق اصل 150 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سپاه حافظ و نگهبان انقلاب است و فارغ از زمان، مکان و نوع تهدید باید مدافع آن باشد.

وی با اشاره به اینکه سپاه در طول 42 سال گذشته از عمر پربرکت انقلاب اسلامی در هر زمان و مکانی، در مقابل هر تهدیدی ایستادگی و نقش مؤثر، قاطع و تعیین‌کننده را ایفا کرده است، افزود: اوایل انقلاب که دشمن اقدام به راه‌اندازی جنگ داخلی در کشور کرده بود، سپاه و بسیج به‌منظور دفاع و حراست از انقلاب وارد عمل شدند.

سردار مولایی اضافه کرد: در همان زمان، تجزیه‌طلبی کردستان در شمال غرب ایران، بلوچستان در جنوب شرق، خلق مسلمان در شمال، خلق عرب در جنوب غرب و گروه‌های مختلفی از جمله اکثریت، اقلیت، فدائیان و فرقان و... در سراسر کشور ایجاد ناامنی کرده بودند و برای به زانو درآوردن انقلاب نوپا اقداماتی را صورت می‌دادند که ورود سپاه و بسیج در آن شرایط، موجب ناکامی دشمن شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به نقش پررنگ مجموعه سپاه و بسیج در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی در دوران جنگ تحمیلی افزود: همزمان با آغاز انقلاب، سپاه علاوه بر دفاع، متولی سازندگی کشور به‌ویژه مناطق جنگی نیز شد و با تشکیل گروه‌های سازندگی و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای متخصص، اقدام به سدسازی، جاده‌سازی و ساخت پالایشگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌محض احساس نیاز در هر مکان، زمان، عرصه و زمینه‌ای، سپاه با تمام قوا وارد عمل می‌شد، بیان داشت: سپاه و بسیج تلاش کرد کمک به مردم در حوزه اقتصادی را به‌منظور ایجاد اشتغال خانگی و تأمین نیازهای اولیه آن‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار خود قرار دهد که در این راستا اقدام به اعطای تسهیلات، مساعدت قانونی و پشتیبانی کرد.

سردار مولایی تصریح کرد: هنگام ربایش هواپیمای ایران توسط دشمن و تحریک گروه‌هایی توسط آمریکا و غرب، سپاه وارد عمل شد و حفاظت هوایی را راه‌اندازی کرد تا بتواند نقش قاطع و تاریخی را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کند. زمانی کشور برای دفاع، به سلاح موشکی مجهز نبود و امکان خرید را نیز نداشت اما اکنون قادر به ساخت موشک‌های نقطه زن با برد چند هزار کیلومتری است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به استفاده دشمن از فناوری‌های جدید مانند پهپاد برای تهدید ایران خاطرنشان کرد: با ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این حوزه، اکنون کشورمان توانایی ساخت بهترین پهپادها را در حوزه‌های آفندی و پدافندی با قابلیت‌های بسیار بالا دارد.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در خصوص تحقق شعار سال بیان داشت: همزمان با اعلام شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی فرمانده معظم کل قوا و پیام سردار سلامی، سپاه استان البرز جلسه‌ای را با حضور تمامی مسئولان و فرماندهان تشکیل داد و قرارگاه راهبری شعار سال را راه‌اندازی کرد و از همان زمان در حوزه عملیاتی و پشتیبانی وارد عمل شد.

سردار مولایی از راه‌اندازی کلینیک‌های صنعت در این استان خبر داد و افزود: هنگام مواجهه واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلات مختلف، موضوعات قضایی، درگیری‌های اداری و مالیاتی و‌... سپاه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به یاری آن‌ها می‌شتابد. در صورت نیاز از ظرفیت گروه‌های فنی و مهندسی نیز استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به ورود سپاه به میدان مقابله با کرونا هم‌زمان با شیوع این ویروس منحوس ابراز داشت: اوایل شیوع، طرح‌های مقابله با کرونا را در کشور ارائه کردیم و تمام ظرفیت‌های سپاه اعم از لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع)، نواحی، اقشار و معاونت‌ها را پای‌کار آوردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز قرنطینه بیماران کرونایی و گندزدایی معابر با استفاده از تمام تجهیزات و نیروهای انسانی موجود متذکر شد: طرح حاج قاسم سلیمانی نیز به‌منظور مقابله با ویروس کرونا به مرحله اجرا درآمد و اکنون که در پیک چهارم کرونا قرار داریم نیز اجرای این طرح با تأکید بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها تداوم دارد.

سردار مولایی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج آمادگی ورود به عرصه‌های موردنیاز کشور را دارد، گفت: این مجموعه مانند گذشته بر اساس منویات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و در راه شهدا فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها