فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نیروی انسانی متخصص مزیت یگان‌های مهندسی رزمی نزاجا هستند

امیر سرتیپ دوم اسدی گفت: به‌کارگیری نیروی انسانی نخبه و توانمند در رسته مهندسی باعث شده تا بسیاری از کمبودها در حوزه امکانات و اعتبارات رفع شود و تدریس تجارب نظامی پیشکسوتان دفاع مقدس در پروژه‌های عظیم جهادی همچون «پل بعثت»، نقش مؤثری در آموزش و تربیت افسران جوان و مستعد داشته است.
کد خبر: ۴۵۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ - 20April 2021

امیر سرتیپ دوم «هیبت الله اسدی» فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با اشاره به گوشه‌هایی از خدمت‌رسانی یگان‌های مهندسی رزمی در بحران‌های زیست محیطی سال‌های گذشته اظهار داشت: پس از ابلاغ فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید فرمانده نیروی زمینی ارتش، گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی بدون فوت وقت ماشین‌آلات مهندسی خود را برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده استان گلستان اعزام کرد.

وی افزود: در گام اول، نخستین پل مواصلاتی به طول ۴۴ متر و عرض ۴ متر در محور بازارچه مرزی آق‌قلا احداث شد تا رفت ‌و آمد گروه‌های امدادی تسریع شود و در کمتر از یک ماه پس از آن، دو پل دیگر هم در سایر محورها احداث شد که نقش بسیار تأثیرگذاری در امدادرسانی به هم‌وطنان گرفتار در سیل داشت.

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا ادامه داد: پس از تسهیل ترددها، تمام امکانات گروه بر حفر و لایروبی کانال‌ها و احداث دیواره‌های بلند در طول رودخانه متمرکز شد تا میزان آب عبوری در رودخانه «گرگان رود» با انشعابات کاذب کاهش پیدا کند و به تدریج از ارتفاع آب راکد در منطقه کاسته شود.

اسدی خاطرنشان کرد: کارکنان خدوم ارتش جمهوری اسلامی و گروه ۴۴۴ مهندسی با حضور داوطلبانه خود در سیل گلستان، ثابت کردند که می‌شود با امکانات موجود حماسه‌های بزرگی را در زمان بحران خلق کرد. مبتنی بر همین تجربیات، در حال حاضر احداث بسیاری از پروژه‌های نوسازی و ساخت پادگان‌ها، جاده‌ها، پایگاه‌های مرزی و باندهای پروازی در کارنامه درخشان این یگان ثبت و ضبط شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد یگان‌های مهندسی رزمی خراسان در مناطق مرزی کشور تصریح کرد: گروه ۴۴۴ مهندسی نزاجا در دو سال گذشته، پروژه‌های بزرگ زیادی را همچون احداث پایگاه برای یگان‌های مستقر در مرز، باندهای پروازی برای پرندگان بدون سرنشین و جاده‌های مواصلاتی در مناطق صعب‌العبور و دورافتاده مرزی با موفقیت اجرا کرده است و علاوه بر این، میزان تجارب عملیاتی خود را روز به روز به گونه‌ای افزایش داده که در حال حاضر آماده انجام هر مأموریتی در پهنه ایران اسلامی است.

اسدی نیروی انسانی متخصص و جوان را برگ برنده یگان‌های مهندسی رزمی نزاجا دانست و بیان کرد: علیرغم اینکه هنوز از تشکیل گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی، ۸ سال بیشتر نمی‌گذرد اما به‌کارگیری نیروی انسانی نخبه و توانمند در این رسته باعث شده تا بسیاری از کمبودها در حوزه امکانات و اعتبارات رفع شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تشکیل کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های تخریب و احداث و تدریس تجارب نظامی پیشکسوتان دفاع مقدس در پروژه‌های عظیم جهادی همچون «پل بعثت»، نقش مؤثری در آموزش و تربیت افسران جوان و مستعد داشته است و امیدواریم که با حمایت از جوانان و فراهم کردن امکانات، زمینه رشد نسل نخبه آینده‌ساز را در یگان‌های مهندسی رزمی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار