مدیر‌کل بنیاد شهید خراسان رضوی:

ماه ضیافت الهی فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد ۱۳۱۸ شهید رمضان است

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: از ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید استان خراسان رضوی، یک هزار و ۳۱۸ شهید در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ - 20April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از خاطرات، رشادت و فداکاری‌ها است و در ماه رمضان ارج و مقام این فداکاری‌ها به اوج رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: جنگ و مبارزه با دشمن محدود به زمان نیست. رزمندگان در دوران دفاع مقدس در حالی که روزه بودند با ارتش بعث عراق می‌جنگیدند و برخی از آنها با دهان روزه به شهادت می‌رسیدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید استان خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که از این تعداد یک هزار و ۳۱۸ شهید در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: «روزه ‌داری»، «انس با قرآن»، «ولایتمداری»، «آرزوی شهادت»، «وحدت»، «توجه به فرامین اسلام» و «حفظ حجاب» از مهمترین مواردی است که شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به آن تاكيد ویژه داشته‌اند. 

وی در پایان در خصوص تغییرات آمار شهدا و ایثارگران گفت: شهادت و جابه جایی خانواده شهدا و ایثارگران به استان خراسان رضوی و برگزاری کمیسیون‌های ایثارگری باعث می‌شود، آمار شهدا، جانبازان و آزادگان در طول سال چندین بار تغییر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار