توصیف شخصیت و خدمات سردار «حق‌بین» از زبان شهید «قاسم سلیمانی» + فیلم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در صحبت‌هایش به وصف سردار حق‌بین پرداخته است.
کد خبر: ۴۵۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴ - 22April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار محمدعلی حق‌بین از فرماندهان سپاه قدس گیلان و مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولد سال ۱۳۴۵ در لنگرود بود. او در ۱۶ سالکی به عنوان امدادگر در سال ۱۳۶۱ به تیپ ۲۵ کربلا پیوست. سال ۱۳۶۲ به عنوان نیروی رزمی وارد سپاه پاسداران شد و به عنوان فرمانده گروهان در عملیات‌های پاکسازی کردستان و چندین عملیات برون مرزی شرکت کرد. در سال ۱۳۶۷ به فرماندهی گردان کمیل لشکر قدس منصوب شد که این مسوولیت تا سال ۱۳۷۶ ادامه داشت، سپس مسوول عملیات تیپ ۲ لشکر و بعد از آن مسوول ستاد تیپ شد.

روایت شهید حاج قاسم سلیمانی در وصف سردار حق بین+ فیلم

در کارنامه مسوولیت‌های او مسوولیت لجستیک لشکر قدس، جانشینی و فرماندهی تیپ، فرماندهی لشکر پیاده قدس دیده می‌شود. او با تجربه‌ای که از دوران دفاع مقدس کسب کرده بود به مبارزه با عناصر ضد انقلاب و گروهک‌های معاند در غرب کشور پرداخت. او همچنین به عنوان یکی از فرماندهان جبهه مقاومت در جبهه سوریه حضور داشت و نقش بسزایی در پیروزی رزمندگان و آزادی منطقه شیعه نشین نبل و الزهرا ایفا کرد و مورد تمجید سردار سلیمانی قرار گرفت. سردار حق بین در سال ۱۳۹۸ نشان فتح ۳ را دریافت کرد. او چندی پیش در حالی که مسوولیت اداره رزمی تخصصی معاونت آموزش کل سپاه را برعهده داشت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد و دار فانی را وداع گفت.

سردار حق بین از جمله فرماندهانی بود که در جریان فتح شهرک نبل و الزهرا در عملیاتی که «نصر ۲» نام داشت مردم مقاوم این شهر را پس از چهار سال محاصره از سوی تروریست‌ها تکفیری نجات داد. عملیاتی که پس از آن سردار سلیمانی بر دست و صورت سردار حق بین بوس زد و این عملیات را «فتح خیبر» نامید.

در ادامه روایتی از سردار سلیمانی در وصف سردار حق بین را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار