رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد؛

کشف ۶۵۶ میلیارد کالای احتکار شده و دستگیری ۹۵ متهم

سردار مقیمی از کشف ۶۵۶ میلیارد ریال انواع کالا‌های اساسی احتکار شده و دستگیری ۹۵ متهم در اجرای اولین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالا‌های اساسی طی هفته گذشته در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ - 21April 2021

کشف ۶۵۶ میلیارد کالای احتکار شده و دستکیر ۹۵ متهمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت برخی از کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم و همچنین اجرای منویات حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر مبارزه با احتکار و گران فروشی کالا‌های اساسی، اولین طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالا‌های اساسی به مدت ۷۲ ساعت طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: در طرح مذکور کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی محل دپو و نگهداری کالا‌های اساسی و ضروری را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بازرسی از این انبار‌ها پنج هزار و ۵۶۰ تن انواع کالای اساسی شامل برنج، خرما، گندم و جو، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، نهاده‌های دامی، روغن خوراکی، قند و شکر، مرغ و گوشت، کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به همراه ۵۱ هزار لیتر مواد شوینده، ۵۳ هزار و ۳۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو، ۱۱۰ حلقه لاستیک و ۱۸ هزار لیتر روغن موتور احتکار شده را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را بیش از ۶۵۶ میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه ۹۵ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی بیان داشت: مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی کمک به توزیع عادلانه کالا در بین مصرف کنندگان و حفظ تعادل عرضه و تقاضا بوده و تاکنون هموطنان عزیز در این راه پلیس امنیت اقتصادی را به خوبی همراهی کرده اند.

سردار مقیمی در پایان از هموطنان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار