سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکایی‌ها اجازه حضور در مذاکرات وین را ندارند

عمویی گفت: آمریکایی‌ها میز گفت‌وگو را ترک و خلاف حقوق بین‌الملل و خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کرد، ازاین‌رو اجازه حضور در مذاکرات وین را ندارند؛ به این دلیل که ایران به‌عنوان عضو اصلی این گفت‌وگوها، آن‌ها را مجاز برای این گفت‌وگو نمی‌داند.
کد خبر: ۴۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ - 21April 2021

آمریکا اجازه حضور در مذاکرات وین را ندارند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: از دید ما مذاکراتی که در حال حاضر در وین در جریان است مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ است آن‌هم برای اینکه طرف ۱+۴ گفت‌و‌گویی‌هایی با آمریکا دارد و می‌توانند آن‌ها را به مرحله برسانند که بخواهند به مسیر تعهدات خود بازگردانند.  

آمریکایی‌ها اجازه حضور در مذاکرات وین را ندارند   

وی اظهار داشت: آمریکا میز گفت‌وگو را ترک و خلاف حقوق بین‌الملل و خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کرد، ازاین‌رو اجازه حضور در مذاکرات وین را ندارد؛ به این دلیل که ایران به‌عنوان عضو اصلی این گفت‌وگوها، آن‌ها را مجاز برای این گفت‌وگو نمی‌داند.  

این نماینده مجلس بابیان اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران را کنار گذاشته‌اند تصریح کرد: از دید ما سیاست فعلی آمریکا مبتنی بر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است و اگر واقعاً می‌خواهند سیاست شکست‌خورده را کنار بگذارند باید تحریم‌ها را به‌صورت یک‌باره لغو کنند و ایران هم بتواند لغو تحریم‌ها را مورد راستی آزمایی قرار دهد.  

عمویی بابیان اینکه روند فعلی گفت‌وگو‌ها از دید ما برای تعیین وظایف آمریکا جهت لغو کلیه تحریم‌هاست، تأکید کرد: ازاین‌رو نمایندگان کشور ما در وین می‌بایست از موضع اصولی جمهوری اسلامی دفاع کنند و می‌کنند لذا ازاین‌جهت انتظار داریم طرف مقابل دست از سیاست شکست‌خورده خود که نتیجه‌ای جز تخریب شرایط بین‌المللی و آسیب رساندن به مردم ایران نداشته بردارد و تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.  

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها