اردن اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس را به رام‌الله تحویل داد

همزمان با تلاش صهیونیست‌ها برای بیرون راندن مردم فلسطین از محله‌های مختلف قدس اشغالی به بهانه نداشتن مجوز، اردن اعلام کرد که به تشکیلات خودگردان فلسطین اسنادی داده که بر بطلان ادعای صهیونیست‌ها درباره نداشتن مجوز صحه می‌نهد.
کد خبر: ۴۵۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ - 21April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه اردن شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که اسنادی تاریخی را به سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در امان تحویل داده است.

امان، در ارتباط با محتوای این اسناد توضیح داد که این‌ها، اسنادی تأییدشده از امضای قرارداد اجاره واحد‌های مسکونی به عده‌ای از اهالی محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی است که از جمله این اسناد می‌توان به توافق با آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) اشاره کرد.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از وزارت امور خارجه اردن در این ارتباط گزارش داد که وزارت امور خارجه اردن تأیید کرده که پس از چند سال عملیات طولانی‌مدت جست‌و‌جو در اسناد رسمی، به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد وزارت عمران و سازندگی اردن، پیش‌تر قرارداد اجاره واحد‌های مسکونی را با عده‌ای از اهالی محله الشیخ جراح در سال ۱۹۵۶ امضاء کرده است.

اردن اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس را به رام‌الله تحویل داد

بر اساس این گزارش، «ضیف الله الفایز»، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹ و سال جاری میلادی به درخواست طرف فلسطینی، نسخه‌های تأییدشده‌ای از اسناد مذکور به سفارت تشکیلات خودگردان در امان تحویل داده شده که این اسناد به ۶۰ سال پیش باز می‌گردد.

اردن اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس را به رام‌الله تحویل داد

 

اردن اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس را به رام‌الله تحویل داد

الفایز همچنین ضمن تأکید بر حمایت اردن از حقوق مردم فلسطین، تلاش‌های غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را برای بیرون راندن فلسطینیان از خانه و سرزمین‌شان محکوم کرد و هرگونه تلاش برای خدشه وارد کردن به حقوق ملت فلسطین را مردود دانست.

۱۰ ها خانواده فلسطینی در محله «الشیخ جراح» هراس دارند که مقامات رژیم صهیونیستی در هر لحظه دستور تخلیه منازل را برایشان صادر کنند و منازل آن‌ها به صهیونیست‌ها واگذار شود.

نهاد‌های حقوقی تأکید کرده‌اند که صدور دستور تخلیه منازل برای اهالی «الشیخ جراح» و همچنین تخریب منازل، مصادر سرزمین فلسطینیان و... در راستای اجرای طرح یهودی‌سازی شهر قدس صورت می‌گیرد.

مطابق با اسناد یادشده، فلسطینیان پس از سال ۱۹۴۸ وارد منطقه «الشیخ جراح» شده‌اند و با توافق با آنروا و دولت اردن که بر کرانه باختری و از جمله قدس تا سال ۱۹۶۷ حکومت داشته، در منطقه مذکور اسکان داده شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها