انتقادات بین‌المللی از نقض حقوق زندانیان در بحرین

شماری از نهاد‌های حقوقی بین‌المللی تأکید کردند که زندانیان بحرینی وضعیت بسیار نامساعدی دارند و نمی‌توانند با خانواده‌های خود تماس داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ - 21April 2021

انتقادات گسترده بین‌المللی از نقض گسترده حقوق زندانیان بحرینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، موج انتقادات از رژیم بحرین به خاطر افزایش میزان خشونت علیه زندانیان و فعالان سیاسی این کشور و خانواده‌هایشان شدت گرفته است.

نهاد‌های حقوقی بین‌المللی خبر دادند که شمار زیادی از زندانیان سیاسی حاضر در زندان «جو» بحرین، با جهان بیرون هیچ ارتباطی ندارند.

روزنامه القدس العربی به نقل از این نهاد، گزارش داد:«این زندانیان پس از اینکه پلیس مبارزه با شورش به آنان حمله کرد، قادر نیستند با خانواده‌های خود تماس برقرار کنند.»

این نهاد‌ها گزارش‌هایی منتشر کردند که نشان می‌داد شماری از افسران و نگهبانان وارد ساختمان ۱۳ «زندان جو» شدند و به شدت به ۳۵ زندانی حمله کردند. به گزارش این نهادها، این حملات به خاطر اعتراض زندانیان به شرایط بد زندان بوده است.

سازمان حقوق بشری «آمریکایی‌های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» هم تأکید کرد، این حملات زمانی صورت گرفت که زندانیان در سالن‌های زندان دست به تحصن زدند و حاضر نشدند به سلول‌های خود بازگردند.

به گزارش این سازمان در پی ضرباتی که بر زندانیان وارد شد؛ این خشونت باعث شد که زخمی شوند، هوشیاری خود را از دست دهند و به شدت آسیب ببیند.

گزارش‌های حقوقی نیز نشان می‌دهد که برخی از زندانیان هم به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند و خانواده‌هایشان نیز موفق نشدند با آنان تماس بگیرند. بر اساس این گزارش‌ها، مسئولان زندان‌ها نیز حاضر نیستند هیچ اطلاعاتی درباره محل حضور این زندانیان ارائه کنند.

منابع حقوقی نیز وضعیت زندان‌های بحرین را با توجه به شیوع ویروس کرونا محکوم و تأکید کردند که صد‌ها نفر از زندانیان، به این ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار