اولین شهید قاری استان یزد:

به جبهه‌هاى حق‌عليه باطل شتافتم تا شكوه و عظمت اسلام را ثابت کنم

شهید «غلامرضا رشیدی برفروئی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: براى بار دیگر به جبهه‌هاى حق‌علیه باطل شتافتم تا با یارى خداوند و رزمندگان اسلام همگام شده در نبرد با صدامیان آمریکایى پیروز شده و شکوه و عظمت اسلام و ملت شهیدپرور را به تمام مستکبران جهان و شیطان بزرگ آمریکاى جهانخوار ثابت کنم.
کد خبر: ۴۵۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ - 21April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «غلامرضا رشیدی برفروئی» ۱۴ فروردین ۱۳۴۷ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا چهارم متوسطه در رشته ریاضی تحصیل کرد. وی قاری قرآن بود. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی و تک تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

سرانجام ۳ خرداد ۱۳۶۵ در پیچ انگیزه هنگام درگیری با نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

به جبهه‌هاى حق‌عليه باطل شتافتم تا شكوه و عظمت اسلام را ثابت کنم

وصیت‌نامه شهید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهاى بهشت خریدارى کرده آن‌ها در راه خدا جهاد مى‌کنند که دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند. این وعده قطعى است بر خدا و عهدیست که درتورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا با وفاتر بعهد کیست.

اى اهل ایمان شما به خود دراین معامله بشارت دهید که این معاهده با خدا به حقیقت سعادت و پیروزى بزرگى است»

اینجانب غلامرضا رشیدى فرزند حسن وصیت‌نامه خود را با شهادت و گواهى بر یگانگى خداوند باری تعالى و به رسالت خاتم انبیا آغاز میکنم. با درود به یگانه رهبر مسلمین جهان و مومنین جهان حضرت حجه‌ابن الحسن العسکرى و با درود برنایب برحقش امام امت و سلام برارواح پاک شهیدان از هابیل تا کربلاى حسینى و از کربلاى حسینى تا کربلاى جنگ تحمیلى حق علیه باطل.

به جبهه‌هاى حق‌عليه باطل شتافتم تا شكوه و عظمت اسلام را ثابت کنم

باسلام و درود بر پدر و مادر بزرگوارم که در بزرگ کردن من زحمت‌ها و سختی هاى فراوان را متحمل شده‌اید و مرا تا به اینجا رسانده و تحویل جامعه داده‌اید. از خداوند متعال خیرآخرت را براى شما پدر و مادرم خواستارم. امیدوارم که بدهیهاى مرا نادیده گرفته و به خوبى خودتان ببخشید و شکر خدا را بجا آورید که این فرزند حقیرتان در راه انقلاب اسلامى و خط امام و راه الله قدم برداشته و از خدا بخواهید که ما را به موفقیت کامل که پیروزى رزمندگان اسلام بر کفر جهانى و صدامیان است نایل شویم.

خواستم این را بگویم که شما نیز خود مى‌دانید که با اتکاء به خداوند متعال دست از تحصیل و کارهاى دنیوى برداشته و به فرمان امام لبیک گفته و براى بار دیگر به جبهه‌هاى حق‌علیه باطل شتافتم تا با یارى خداوند و رزمندگان اسلام همگام شده در نبرد با صدامیان آمریکایى پیروز شده و شکوه و عظمت اسلام و ملت شهیدپرور را به تمام مستکبران جهان و شیطان بزرگ آمریکاى جهانخوار ثابت نمایم و از شما تمنا دارم که از کلیه فامیل و آشنایان و همسایه‌ها از صغیر و کبیر برایم حلالیت بطلبید. انشاالله که از صمیم قلب حلال کرده و مرا به خدا ببخشید.

به جبهه‌هاى حق‌عليه باطل شتافتم تا شكوه و عظمت اسلام را ثابت کنم

از خواهرانم خواستارم که زینب‌وار به انقلاب اسلامى خدمت کنند و از بردارنم مى‌خواهم که راه شهیدان را ادامه دهند و در کار‌ها با هم اتفاق نظر داشته باشند و اگر من به خواست خدا در جبهه‌هاى حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسیدم از خانواده و همگى دوستان مى‌خواهم که درسوگ من ناله و زارى نکنند و اگر مى‌کنند براى رضاى خدا و براى سرور شهیدان امام حسین (ع) و دیگر انبیا و اولیا الله باشد که ضد انقلابیون سوء استفاده نکنند و از آن‌ها میخواهم که پیر جماران را همواره دنباله‌رو باشید زیرا که راه وى راه انبیا و الله است. خواسته دیگرى دارم که مرا در جوار شهدا دفن کنید.

در آخر از تمامى دوستان خواهشمندم که درجلسات قرائت قرآن و تفسیر و احکام و دعا‌ها شرکت کنند و هرگز آن را کنار نگذارند، چون خیر دنیا و آخرت در همین مجلس‌ها است و از آن‌ها مى‌خواهم که مرا حلال کنند.

به جبهه‌هاى حق‌عليه باطل شتافتم تا شكوه و عظمت اسلام را ثابت کنم

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگه‌دار

غلامرضا رشیدى

۱۳۶۴/۱۱/۱۲

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار