پرواز پهپاد‌های ایران برفراز ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس

شبکه پرس تی‌وی از پرواز چهار فروند پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر فراز یک ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه و تصویربرداری دقیق از تجهیزات روی عرشه این ناو خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ - 21April 2021

پرواز پهپاد‌های ایران برفراز ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در حالیکه برخی منابع خبری چهارشنبه شب از پرواز پهپاد‌های سپاه ایران بر فراز یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس خبر دادند، شبکه خبری «پرس تی وی» نیز گزارش داد که پهپاد‌های ایران تصاویر دقیقی را از یک ناو هواپیمابر آمریکا در آب‌های خلیج فارس گرفته‌اند.

به گزاش پرس تی وی، سپاه ایران چهارشنبه فیلمی را در نمایش پیشرفت‌های خود در زمینه ساخت پهپاد‌ها منتشر ساخته است. این فیلم توسط دسته پروازی چهار پهپادی ضبط شده و جزئیات دقیقی را از تجهیزات نظامی و هواپیما‌های مستقر در عرشه ناو هواپیمابر آمریکا به تصویر کشیده است. در این فیلم تصویر یک کشتی دیگر آمریکا نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش این منبع خبری، فیلم پخش شده از سوی سپاه انقلاب اسلامی ایران همچنین حملات انتحاری دقیق پهپاد‌های ایران به اهداف مختلف از جمله تانک را به تصویر می‌کشد.

این در حالی است که «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» به قدرت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران اذعان کرد. مک‌کنزی طی گزارشی مکتوب به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «استفاده گسترده ایران از پهپاد‌ها در اندازه‌های کوچک و متوسط به‌منظور شناسایی و حمله، باعث شده که ما برای اولین بار از زمان جنگ کره، بدون برتری هوایی کامل عملیات کنیم.»

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»»وی با هشدار درباره قدرت پهپادی ایران، توضیح داد: «تا زمانی که نتوانیم یک توان شبکه‌ای برای شناسایی و شکست دادن سامانه‌های هوایی بدون سرنشین ایجاد و [در منطقه]مستقر کنیم، برتری با مهاجم خواهد بود.»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها