انتقاد روسیه از استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در کشور‌های غیراتمی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که آمریکا عمدا در زمینه طرح‌های خود برای استقرار سلاح‌های اتمی جدید در نقاط دیگر جهان سکوت می‌کند.
کد خبر: ۴۵۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ - 21April 2021

انتقاد روسیه از استقرار سلاح‌های اتمی آمریکا در کشور‌های غیراتمیبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتشار گزارش وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۱ در زمینه انطباق با معاهده منع تکثیر و خلع سلاح هسته‌ای اظهار داشت: واشنگتن عمدا در زمینه طرح خود برای استقرار سلاح‌های اتمی جدید سکوت می‌کند.

وی افزود: در گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا هیچ چیزی درباره تغییرات ساختاری در ارتباط با امنیت اروپا در نتیجه توسعه زیرساخت‌های نظامی استراتژیک ناتو نزدیک مرز‌های روسیه و همچنین طرح‌های خود ایالات متحده برای استقرار سلاح‌های اتمی جدید چیزی نمی‌گوید.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، زاخاروا افزود: اتهامات ایالات متحده علیه روسیه در زمینه کنترل تسلیحات بی پایه و اساس است و به عنوان پوششی برای اقدامات مخرب واشنگتن عمل می‌کند. روسیه نسبت به رفتار آمریکا در زمینه مشکل سلاح‌های اتمی استراتژیک بدبینانه برخورد می‌کند.

پیش از این سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه خواستار خودداری آمریکا از استقرار سلاح هسته‌ای در کشور‌های متحد خود شده بود که قدرت هسته‌ای محسوب نمی‌شوند.

ریابکوف تاکید کرده بود، بدیهی است که این مساله منجر به بی ثباتی اوضاع می‌شود و علاوه بر آن ریسک‌های جدید پدید می‌آید. این اقدام نقض بند‌های اول و دوم پیمان منع انتشار سلاح هسته‌ای است.

وی گفت: ما امیدواریم که آمریکا از استقرار سلاح هسته‌ای در کشور‌های غیرهسته‌ای متحد خود و آموزش هسته‌ای نظامیان این کشور که نقض پیمان ان. پی. تی محسوب می‌شود، صرف نظر می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار