فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

سپاه برگرفته از دل مردم ولایتمدار و بسیجیان سلحشور است

سردار «رضا پورشمسی» مبانی فکر الهی و برخورداری از عناصر دینی را از جمله بارزترین ویژگی‌های سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: سپاه برگرفته از دل مردم ولایتمدار و بسیجیان سلحشور است.
کد خبر: ۴۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ - 22April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد ضمن تبریک فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اگر بخواهیم فلسفه تشکیل سپاه به عنوان مولود انقلاب اسلامی را بررسی کنیم به نوع نگاه انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام در جامعه و بر آحاد مردم پی خواهیم برد.

وی با اشاره به اهمیت نگاه متفاوت معمار کبیر انقلاب اسلامی به بحث حکمرانی خوب، افزود: نگاه امام خمینی (ره) در بحث حکمرانی مبنتی بر ارزش‌های دینی و اسلامی بود و همین امر ساختاری بوجود آورده که در آن تفاوت‌های اساسی با سایر حکمرانی‌هایی که بر مبنای غیردینی طراحی شدند وجود دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: مبانی فکر و اندیشه‌ای حضرت امام برای تشکیل حکومت اسلامی برپایه ولایت مطلقه فقیه تشکیل شده است.

سردار پورشمسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نهادی مردمی و برگرفته از تفکر جهادی دانست و تصریح کرد: این نهاد انقلابی به فرمان امام خمینی (ره) به منظور حراست همه جانبه از دستاوردهای نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنبال کردن پیشروندگی انقلاب اسلامی است، بیان داشت: سپاه پاسداران در تمام عرصه‌هایی که منجر به تداوم، تقویت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود دارای مأموریت بوده و هرجایی که نیاز به کمک داشته باشد گوش به فرمان مقام معظم رهبری اس.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه سپاه پاسداران تشکیلات نظامی متفاوتی نسبت به دیگر تشکیلات‌های نظامی در جهان است، خاطرنشان کرد: این تفاوت‌ها در ساختاری و رفتار کاملاً مشهود است.

سردار پورشمسی اضافه کرد: تفاوت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث شده تا مأموریت‌های مختلفی برای این نهادی انقلابی در حوزه‌های مختلف تعریف شود و هر کجا حکمرانی اسلامی بخواهد از ظرفیت سپاه به نفع مردم استفاده خواهد کرد.

وی فعالیت در عرصه‌های مختلف جنگی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عرصه دینی و حراست از مبنای ناب اسلامی را از جمله ویژگی‌های سپاه دانست و افزود: سپاه پاسداران انقلابی متناسب با شرایط زمانی و اقتضای شرایط روز جامعه آماده انجام مأموریت‌های متعدد است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد کمک به ایجاد امنیت پایدار در داخل کشور و مشارکت در برگزاری رویدادهای مختلف سیاسی نظیر انتخابات را از جمله اقدامات سپاه پاسداران از ابتدای شکل‌گیری این نهاد مقدس تاکنون عنوان کرد و گفت: تکیه بر اصول و مبانی خاص حکمرانی دینی و اسلامی رمز اقتدار و دستاوردهای سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن است.

سردار پورشمسی بازپس‌گیری خرمشهر از رژیم صدام را سند افتخاری برای سپاه و نشانه درستی راهبردهای الهی و دینی این نهاد انقلابی در هشت سال دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: بازسازی 11 استان کشور بعد از جنگ تحمیلی از دیگر اقدامات حائز اهمیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور است.

وی مبانی فکر الهی و برخورداری از عناصر دینی را از جمله بارزترین ویژگی‌های سپاه پاسداران عنوان کرد و ادامه داد: سپاه برگرفته از دل مردم ولایت مدار و بسیجیان سلحشور است که فرمانده معظم کل قوا می فرمایند: «اگر ستونی از کشور نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد ما او را به ستون سپاه می بندیم» و این افتخار بزرگی برای سپاه است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در مورد اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، تأکید کرد: حضور مردم در جامعه اسلامی به عنوان یک نظامی اجتماعی و دینی حائز اهمیت است و این مهم باید در رویدادهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نظیر انتخابات با مشارکت پرشور نمایش داده شود.

وی در پایان انتخابات را عرصه‌ای مهم برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: حضور تک تک مردم به عنوان عناصر قوت نظام اسلامی ارزشمند است و باید همراه با بصیرت و شناخت انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار