دستگیری کلاهبردار 280 میلیاردی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با جعل عنوان و انتساب خود به یکی از مقامات کشور توانسته بود با جلب اعتماد و اغفال یکی از شرکت های تجاری بالغ بر 280 میلیارد ریال کلاهبرداری کند خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ - 22April 2015

دستگیری کلاهبردار 280 میلیاردی

به گزارش " دفاع پرس "، سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان این خبر  گفت: در پی شکایت مسئولان یکی از شرکت های تجاری به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان و انتساب خود به یکی از مقامات کشور و داشتن نفوذ در تامین ارز از آن شرکت کلاهبرداری کرده است موضوع به صورت ویژه و تخصصی در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این فرد توانسته با سوء استفاده از نیاز شرکت به ارز برای واردات کالا ، اقدام به صحنه سازی و ارتباط های دروغین تلفنی با رئیس یکی از بانک های کشور کرده و با جلب اعتماد مسئولان این شرکت و اغفال آنها مبلغ 280 میلیارد ریال از آنان دریافت کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از آنکه چندین ماه از تاریخ پرداخت وجوه به فرد مذکور گذشته مشخص می شود که ادعای این شخص دروغ بوده و وی هیچ ارزی را تامین نکرده و به خارج ارسال ننموده و تمامی وجوه را به حساب خود واریز کرده است.

سردار آقاخانی عنوان داشت: با شکایت مسئولان شرکت پرونده ای ویژه در این خصوص تشکیل و فرد مذکور در یک عملیات ویژه شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در مواجهه با دلایل و مدارک موجود به انجام کلاهبرداری و اغفال مسئولان شرکت موصوف اقرار کرد که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل و روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به شرکت های تجاری و صاحبان سرمایه نسبت هوشیاری بیشتر در برابر افراد کلاهبردار گفت: کلاهبرداران افراد بسیار باهوش، حرفه ای، ظاهری شیک و متشخص دارند و از ادبیات محترمانه استفاده می کنند، بیشتراین افراد با جعل عنوان و انتساب خود به مقامات و معرفی خود به عنوان فرد صاحب نفوذ سعی می کنند اعتماد فرد مقابل را جلب کنند و در این زمینه با صحنه سازی های مختلف یکی دو بار درخواست طعمه خود را عملی می کنند و طوری وانمود می کنند که هیچ مشکلی در کار آنها وجود ندارد.

سردار آقاخانی عنوان داشت: توصیه پلیس به صاحبان سرمایه و شرکت های تجاری، اهالی کسبه بازار و عموم شهروندان این است که بدون بررسی و تحقیقات کامل و اطمینان از هویت و اصالت افرادی که به آنان مراجعه می کنند اقدام به پرداخت وجوه و سرمایه خود به آنان نکرده و در صورت مشکوک شدن در هرمرحله موضوع را با واحد های تخصصی پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار