رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مدیریت انقلابی شهید قرنی موجب انسجام ارتش شد

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» با تاکید بر این که شهید قرنی شهید حفظ یکپارچگی کشور است گفت: با مدیریت انقلابی شهید قرنی، ارتش انسجام یافت و بسیاری از توطئه‌های گروه‌های ضد انقلاب از جمله در آمل، ترکمن صحرا، گنبد و بویژه غائله کردستان خنثی شد.
کد خبر: ۴۵۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ - 22April 2021

مدیریت انقلابی شهید قرنی موجب انسجام ارتش شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید سپهبد محمد ولی قرنی، نخستین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز پنجشنبه با حضور تعدادی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش و به صورت وبیناری برگزار شد، تاکید کرد: شهید سپهبد قرنی مجاهدی مخلص و انقلابی بود که تمام زندگی خود را صرف مبارزه با رژیم طاغوت و پس از آن حفظ یکپارچگی کشور  کرد، لذا باید این شهید بزرگ را به معنای حقیقی کلمه به جامعه بویژه نسل جوان معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۵۲ سوره مبارکه فرقان «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا» گفت: نکته اول این آیه این است که همفکری، هم زبانی و پیروی از دشمنان اسلام حرام است و نکته دوم، علاوه بر اینکه نباید از دشمنان پیروی کنیم باید با آنها مبارزه و در برابرشان ایستادگی کنیم چرا که این امری واجب است.

نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: جهاد کبیر عبارت از جهادی در راه خدا که پیوسته، دائمی و خستگی ناپذیر است و تا زمانی که دشمنان اسلام هستند، مبارزه نیز وجود دارد. امروز که آمریکا مظهر ظلم، زیاده خواهی، استکبار و تجاوز است؛ تا وقتی این شیطان بزرگ وجود دارد مبارزه، جهاد و نبرد نیز ادامه خواهد داشت چرا که آنها نیز ظلمشان علیه ما ادامه دارد.

حجت الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: مبارزه باید پاک باشد تا جهاد در راه خدا حساب شود و مبارزه پاک آن است که دقیقا مطابق دستورات الهی باشد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه گفت: شهید سپهبد قرنی یکی از مصادیق روشن آیه ۵۲ سوره مبارکه فرقان است، چرا که او هیچگاه از جهاد در راه خدا و جنگ با دشمنان خستگی به خود راه نداد.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: شهید قرنی دوبار علیه رژیم ستم شاهی طاغوت کودتا کرد و در پی آن خلع درجه و از حقوق شهروندی نیز محروم شد اما خم به ابرو نیاورد و به مبارزه خود ادامه داد و برای اینکه مبارزه اش پاک باشد رابطه خود را با آیت الله میلانی که نماینده حضرت امام (ره) بود حفظ کرد. در واقع شهید قرنی دست به جهاد کبیر زد و با اینکه به شدت تحت فشار بود هیچگاه احساس خستگی نکرد.

وی ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، حضرت امام (ره) سپهبد قرنی را به عنوان نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش منصوب فرمودند و این به آن معناست که امام (ره) به او اعتماد کامل داشت چرا که با مدیریت انقلابی شهید قرنی، ارتش انسجام یافت و بسیاری از توطئه های گروه های ضدانقلاب از جمله در آمل، ترکمن صحرا، گنبد و بویژه غائله کردستان خنثی شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین اظهار داشت: کل دوران مسئولیت شهید قرنی در ستاد ارتش ۴۳ روز بیشتر نیست، اما این شهید والامقام توانست در این مدت کوتاه، انسجام و یکپارچگی کشور را حفظ کند و در واقع همه ما حفظ یکپارچگی کشور عزیزمان را مدیون این مرد الهی هستیم و این شهید والامقام رکن یکپارچگی مناطق آشوب زده در اوائل انقلاب بود، لذا حضرت امام (ره) نیز به پاس یک عمر تلاش بی وقفه ایشان، دستور دادند پیکر پاک این شهید عزیز را در قم و در جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک بسپارند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: شهید قرنی قهرمان ملی است و اولین شهید ترور در بین شخصیت های برجسته کشورمان است که در مسیر مبارزه با طاغوت، حفظ انقلاب اسلامی و یکپارچگی ایران عزیز پیوسته و خستگی ناپذیر قدم برداشت و به شهادت رسید اما بزرگداشت های ما هرگز در شأن ایشان نبوده است، همه ما بدهکار شهید قرنی هستیم. باید شخصیت او را بشناسیم و به نسل جوان بشناسانیم، تا در پیشگاه الهی شرمنده نباشیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار