معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم:

ماموریت اصلی سپاه مقابله با تهدیدات پیش روی انقلاب است

«کبیری‌پور» با تاکید بر اینکه آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب، خط قرمز سپاه پاسداران است گفت: ماموریت اصلی سپاه مقابله با تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ - 22April 2021

ماموریت اصلی سپاه مقابله با تهدیدات پیش روی انقلاب استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «مهدی کبیری پور» معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، انقلاب معجزه‌ای در عصر حاضر بود که همه ابرقدرت‌ها نسبت به آن عکس العمل نشان دادند و سپاه نیز با انقلاب اسلامی متولد شد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و حراست نهال نوپای انقلاب، افزود: با تدبیر الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نهاد سپاه به منظور حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تشکیل شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت وظیفه اصلی سپاه در حفظ انقلاب، خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در هر زمینه‌ای مانند جنگ اقتصادی، فرهنگی اعتقادی و... تهدیدی که به انقلاب تحمیل شود سپاه مأموریت دارد و صرفا مأموریت آن نظامی نیست.

کبیری پور تصریح کرد: امروزه که شرایط نظام؛ اقتصادی و فرهنگی است، بیشتر فعالیت سپاه و به خصوص بسیج در زمینه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، اشتغال، علمی، فرهنگی، تعلیم و تربیت و ... است.

وی ادامه داد: رویکرد جدیدی در سپاه در حوزه جنگ نرم ایجاد شده که محوریت آن محله محوری و توانمند کردن افراد ساکن در بسیج محلات است.

معاون هماهنگ کننده سپاه تصریح کرد: در این رویکرد باید در حوزه مسائل اجتماعی، مشکلات ریشه یابی شده و راه چاره برای آن پیدا شود؛ وظیفه سپاه هم در این زمینه تسهیل گری، حمایت و پشتیبانی است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در سال گذشته گفت: یکی از مأموریت‌های سپاه عارضه یابی و پایش واحد‌های صنعتی بود که در این طرح دست کم یک مشکل از مشکلات ۱۳۵ واحد صنعتی رفع شد و امسال هم این طرح ادامه دارد.

کبیری پور با اشاره به اقدامات حوزه سازندگی و محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۷ واحد مسکونی برای لرستان با کمک خیرین و مردم قم ساخته شد و با توجه به زلزله سی سخت ۵۰ واحد قرار است برای زلزله زدگان آن منطقه ساخته شود.

وی ادامه داد: تاسیس ۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار با ۸۵۳۰ نفر عضو و ثبت ۵۰۰ گروه جهادی که درون استان و فرا استانی کار جهادی می‌کنند نیز از دیگر اقدامات سپاه استان قم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم افزود: همچنین سال گذشته ۱۲۵ باب واحد مسکونی تعمیر و بازسازی و ۱۵۴ سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم به ارزش ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تامید شد که پنجاه درصد آن توسط سپاه و پنجاه درصد دیگر آن توسط خیرین تامین گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار