«اعظم حجت» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

رونمایی کتاب «با چشم‌های روشن» در یزد

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد از رونمایی کتاب «با چشم‌های روشن» از مجموعه کتب ارزشمند «آینه» در یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ - 25April 2021

«اعظم حجت» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: پنجم اردیبهشت یادآور یکی از حوادث الهام‌بخش و عبرت انگیز در تاریخ دشمنی و کینه توزی آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است که پس از فروپاشی هیمنه پوشالی شیطان بزرگ در حماسه تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها به بهانه آزادی دیپلمات‌های جاسوس واشنگتن در تهران رقم خورد.

وی ادامه داد: حافظه تاریخی ملت ایران و جهانیان گواهی می‌دهد راهبردها سیاست‌ها و سناریوهای رنگارنگ دشمنی و جدال ظالمانه نظام سلطه و استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار علیه ایران اسلامی به دلیل اتکال ایرانیان به قدرت لایزال پروردگار متعال و تاثیر به ولایت فقیه و رهبری پیامبرگونه انقلاب اسلامی و هوشمندی و هوشیاری و حضور در صحنه مردم عزیزمان با شرمساری و بی آبرویی برای سردمداران کاخ سفید همراه بوده است.

حجت افزود: در شرایط کنونی که در میان طنین گوش‌خراش ناقوس‌های جنگ نرم بیش از هرچیز سلاح بصیرت و بیداری استراتژی دشمنان و مستکبرین را برهم می‌زند و از آنجا که سیره شهدا و سبک زندگی آنان الگوی مناسبی برای جوانان میهن اسلامی می‌تواند باشد سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد بر آن شد مجموعه کتاب آینه که برگرفته از زندگی اجتماعی و شخصی سرداران شهید استان از نگاه همسرانشان است و هر کدام در جلد جداگانه آورده شده را به انتشار برساند.

این مسئول با بیان اینکه برای رسیدن به این محصول کارنامه زندگی سرداران شهید استان یزد جمع آوری شد اذعان داشت: این اسناد توسط سازمان اسناد و مدارک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد جمع‌آوری ثبت و ضبط شده بود مورد بررسی قرار گرفت و با همسران این سرداران البته آنانی که در قید حیات بودند مصاحبه کامل و جامعی انجام شد و برای تدوین در اختیار نویسنده قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خلق اثر کتاب «با چشم‌های روشن» از این مجموعه که به بیان سیره سردار شهید «محمد منتظر قائم» به روایت همسرشان سیده «صدیقه مدرس ثانوی» می‌پردازد سعی شده است ضمن امانت‌داری حقایق برای نسل جوان خواننده شیرین و داستان گونه بیان شود تا با طبع و ذائقه ایشان عجین شود.

حجت ضمن تشکر از «علی جم» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و سید «حجت‌الله رضوی نسبت» فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی آن شرکت که در امر چاپ این جلد از مجموعه کتب ارزشمند «آینه» همکاری کردند افزود: امید است حق تعالی این آب و خاک را که سرنوشت آن با نام شهدا و به یاد کارآزموده جوانانی آگاه و آشنا به عقبه بلند تاریخی شان رقم خورده است پیروز و مستدام گرداند.

این مسئول در پایان از رونمایی این کتاب خبر داد و گفت: این کتاب در ۶۸ صفحه و در قطع جیبی وزیری به چاپ رسیده و ۵ اردیبهشت که مصادف با سالگرد شهادت شهید منتظرقائم است در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد با حضور سیده «صدیقه مدرس ثانوی» همسر شهید و «سیدصدرالدین حسینی مشهدی» نویسنده کتاب رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار