نماینده مردم ساری در مجلس:

توافق با چین یک توافق برد - برد است

بابایی گفت: توافق ایران و چین یک توافق برد - برد است چرا که هم چین جزو ۵ قدرت اقتصادی برتر جهان است و هم ایران از نظر ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی دارای جایگاه ویژه‌ای برای چین است.
کد خبر: ۴۵۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ - 23April 2021

توافق با چین یک توافق برد ـ برد است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: تفاهم ایران و چین یک توافق برد برد است چراکه هم‌چین جزو ۵ قدرت اقتصادی برتر جهان است و هم ایران دارای یک شرایط ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی مهم برای چین است و هر دو کشور می‌توانند نیاز یکدیگر را تأمین کنند.

وی افزود: از سوی دیگر در تاریخ روابط ایران و چین چه زمانی که چین یک قدرت منطقه‌ای و یک قدرت متوسط بود و چه امروز که یک قدرت جهانی است هیچ‌گاه خیانت و بدعهدی از سوی این کشور در مورد جمهوری اسلامی ایران مشاهده نشده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چین به دنبال یک توافقنامه و انجام قرارداد‌های ذیل آن است نه مثل غربی‌ها که به دنبال سوءاستفاده از دیگر کشور‌ها هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: ما حدود ۷ سال است که معطل برجام هستیم برجامی که در قالب آن ما به تعهدات‌مان عمل کردیم، اما طرف غربی تنها به ما قول و وعده‌ووعید داد و به تعهداتش عمل نکرد.

وی افزود: ما روابط تجاری زیادی با غربی‌ها داشته‌ایم، اما آن‌ها هیچ‌وقت به دنبال یک قرارداد و توافق مساوی که به نفع دو طرف باشد نبوده‌اند آن‌ها همیشه به دنبال تحمیل خواسته‌های خود و سوءاستفاده از دیگر کشور‌ها هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس در پایان گفت: ما مراقبت می‌کنیم تا قرارداد‌های ذیل تفاهم ایران و چین با دقت تنظیم و تصویب شود و حقوق ملت را در این زمینه به‌طور کامل مدنظر قرار خواهیم داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار