عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

خلاصی از سلطه اقتصادی غرب با نگاه به شرق/ دلار از معاملات اقتصادی حذف شود

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: راهکار خلاصی از سلطه اقتصادی غرب، نگاه به شرق و حذف دلار از معاملات اقتصادی است.
کد خبر: ۴۵۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ - 24April 2021

خلاصی از سلطه اقتصادی غرب با نگاه به شرق/ دلار از معاملات اقتصادی حذف شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بهترین راهکار برای خلاصی از سلطه اقتصادی غرب، نگاه به شرق و انعقاد قرارداد با چین، روسیه و کشور‌های جنبش عدم تعهد و... است.

وی افزود: اگر ما بخواهیم از سلطه اقتصادی غرب و استعمار نوینی که آن‌ها در حوزه اقتصادی به راه انداخته‌اند، خلاص شویم، باید همانند چین دلار را از معاملات اقتصادی خود حذف کنیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: ما در طول سال‌های قبل چیزی جز وعده‌ و وعید از غرب ندیده‌ایم، اما در مقابل، آن‌ها هرچه امتیاز خواستند، به آن‌ها داده شده، ولی آن‌ها به هیچ‌یک از تعهداتشان در مقابل ایران عمل‌ نکرده‌اند.

نوروزی خاطرنشان کرد: توافق ایران و چین هم به نفع ایران است و هم‌ چین؛ چراکه هم آن‌ها به انرژی و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران احتیاج دارند و هم ما می‌توانیم از چین تکنولوژی به کشورمان بیاوریم.

وی افزود: از سوی دیگر، ایران می‌تواند مسیر خوبی برای ارتباط آسیا با اروپا باشد و عبور این جاده از کشور مستقلی مثل ایران می‌تواند امنیت این مسیر را تأمین کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: علاوه بر این، در مورد ایران نیز کشوری مثل چین سابقاً نشان داده که هیچ خصومتی با ما نداشته و در طول زمان روابط منطقی بین ایران و چین حاکم بوده و ما می‌توانیم با چنین کشوری ارتباط مناسبی در حوزه مسائل اقتصادی و... داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار