نماینده مردم اهواز در مجلس:

سند ۲۵ ساله ایران و چین تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند

یوسفی گفت: سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین خنثی‌کننده تحریم‌های آمریکا و غرب در مسائل تجارت خارجی کشورمان است.
کد خبر: ۴۵۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ - 24April 2021

سند ۲۵ ساله ایران و چین تحریم‌های آمریکا را خنثی می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروز همه کشور‌ها به دیپلماسی اقتصادی بیش از دیپلماسی سیاسی توجه دارند و آن را مدنظر قرار داده‌اند؛ بنابراین ایران هم باید در این رابطه فعال‌تر از قبل عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه انعقاد سند راهبردی ۲۵ ساله بین ایران و چین و نگاه ما به شرق موجب کم‌اثر شدن تحریم‌های آمریکا در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری ما می‌شود، افزود: همان‌طور که گفتم ما باید دیپلماسی اقتصادی خود را فعال کنیم و نگاه ما به شرق ضمن ایجاد گشایش‌ها در حوزه‌های مختلف طبیعتاً خنثی‌کننده فشارها، توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا و غرب نیز خواهد بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: با نگاه به شرق ازجمله توافق ما با چین توطئه‌های آن‌ها علیه ایران خنثی می‌شود و طبیعی است آن‌ها از این مسأله عصبانی باشند و در رسانه‌های تحت سلطه خود به فضاسازی علیه آن بپردازند.

یوسفی خاطرنشان کرد: ما باید علاوه برچین با دیگر کشور‌هایی که با آمریکا در تقابل هستند همانند روسیه و کشور‌های آمریکای جنوبی سند‌های راهبردی و قرارداد‌های تجاری و پیمان‌های پولی دوجانبه برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توافق چین با ایران به این خاطر نیست که امروز ایران در موضع ضعف است، بلکه اتفاقاً نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیاز‌های چین است و چین از سر نیاز خود با ایران توافق امضا کرده و این نشان از اهمیت جایگاه کشورمان است. عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: امروز ایران و چین هریک به نحوی از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شدند و هریک به طریقی می‌توانند نیاز‌های یکدیگر را برطرف کنند. ازجمله سرمایه‌گذاری‌های چین در توسعه زیرساخت‌ها در ایران برای ایران مفید است.

یوسفی در پایان گفت: وکلای ملت مراقبت خواهند کرد تا حقی از ملت ایران در امضای قرارداد‌های ذیل این سند راهبردی تضییع نشود و مردم ایران به تمام حقوق خود در قرارداد‌های زیرمجموعه این سند ۲۵ ساله برسند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار