عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس:

توسعه مناسبات با شرق آسیا، فشار‌های سیاسی و اقتصادی غرب را کاهش می‌دهد

قادری گفت: بدون شک توسعه مناسبات کشورمان با همسایگان و کشور‌های شرق آسیا، فشار‌های سیاسی و اقتصادی غربی‌ها را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ - 24April 2021

توسعه مناسبات با شرق آسیا، فشار‌های سیاسی و اقتصادی غرب را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جعفر قادری» نماینده مردم شیراز در گفت‌وگویی اظهار داشت: دولت در هشت سال گذشته نتوانست ارتباط خوبی با کشور‌های منطقه و شرق آسیا برقرار کند که این امر اشتباه استراتژیک بود.   

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک اگر بتوانیم مناسباتمان با کشور‌های همسایه و شرق آسیا را توسعه دهیم، فشار‌های سیاسی و اقتصادی غربی‌ها کاهش می‌یابد.  

وی ادامه داد: به عبارتی در چنین شرایطی چانه‌زنی‌های سیاسی غربی‌ها نمی‌تواند بر تصمیم‌هایمان اثر بگذارد لذا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب مقابلمان وجود خواهد داشت.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برخی افزایش تعامل با کشور‌های شرقی و دریافت تکنولوژی را دارای همخوانی نمی‌دانند، افزود: طی سال‌های گذشته نشان داده شد در بسیاری از حوزه‌ها که حالت انحصاری در دنیا برای آن وجود دارد، ایران توانسته به تکنولوژی بومی دست پیدا کند و در این میان صرفاً باید به سمت جذب سرمایه‌گذاری گام برداریم.   

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین افزایش سطح تعاملات و مناسبات با کشور‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند؛ به‌عنوان‌مثال دولت باید پیش از برگزاری مذاکرات هسته‌ای موضوع توافق با چین را اجرایی می‌کرد، زیرا بسیاری از مسائل مربوط به فاینانس‌ها وجود دارد و نیازی به گذشت زمان و بازنگری نیست و این امر می‌تواند دست مذاکره کنندگان را در پای میز گفت‌وگو‌ها باز بگذارد.  

منبع: خانه ملت  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها