توسط رئیس بنیاد شهید صورت گرفت؛

تشریح فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در رادیو معارف

اوحدی در ارتباط تلفنی با برنامه زنده «گفت‌وگوی ۲۱» رادیو معارف به تشریح آخرین اقدامات و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.
کد خبر: ۴۵۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ - 21April 2021

تشریح فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در رادیو معارفبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیشب در ارتباط تلفنی با رادیو معرف ضمن اشاره به اینکه حضرت امام (ره) خدمت به خانواده‌های شهدا، را خدمت به پیامبر گرامی اسلام می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) بنیاد شهید و امور ایثارگران را افضل دستگاه‌های خدمتگزار و نهاد‌ها خواندند، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به لحاظ ساختار اداری مانند دیگر دستگاه‌ها است، اما آن چیزی که بنیاد را متمایز می‌کند؛ قداستی است که به اعتبار مخاطب و جامعه هدف نصیب بنیاد شده است.

وی ادامه داد: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران قداستی دارد؛ به خاطر این است که شهدا قداست دارند و بهترین مخلوقات عالم خلقت خداوند یعنی ایثارگران، جانبازان عزیز، آزادگان بزرگوار، همسران و فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری مخاطب آن هستند. اگر ما قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و این قداست را درک کنیم، قطعاً جایگاه و قداست بنیاد شهید و امور ایثارگران هم ارتقاء پیدا می‌کند.

معاون رییس جمهور درباره مهم‌ترین اهدافی که برای بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شده عنوان کرد: بیش از دو سوم اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

اوحدی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‎فرمایند: «شهدا مظهر اقتدار این کشور هستند»؛ تصریح کرد: اگر امروز جامعه ما اقتدار، عزت و سربلندی دارد و بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی و بعد از آن همه فراز و نشیب، توطئه و دشمنی تاریخی از حماسه، عزت و سربلندی را در همه عرصه‌ها داریم، اگر امروز علی‌رغم همه کارشکنی‌های استکبار جهانی، کارنامه موفقی در مقابله با کرونا داریم، همه به برکت و عزت اقتدار واقعی است که شهدا به این ملت و مملکت داده‌اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری آزمون استخدامی برای فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد را یکی از اقدامات بزرگ اخیر بنیاد خواند و افزود: شاید در طول تاریخ بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نخستین بار است که بر اساس بند (ج) ماده ۸۷ احکام برنامه ششم، یک آزمون بزرگ استخدامی به‌صورت اختصاصی برای فرزندان عزیز شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار می‌کنیم و حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار نفر از این عزیزان طی یک دستور تاریخی که رییس‌جمهور صادر کردند، به استخدام درمی‌آیند.

اوحدی با اشاره به اینکه ۹ هزار نفر از فرزندان عزیز ما در جامعه ایثارگری جزو نخبگان این کشور هستند، تأکید کرد: قطعاً حضور این عزیزان در دستگاه‌های مختلف می‌تواند گام بلندی در جهت همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

معاون رییس جمهور اسناد و خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان و حماسه‌هایی که این عزیزان آفریدند را گنجینه گران‌بهایی از ارزش‌ها خواند که در اختیار کشور است و اضافه کرد: امیدواریم در این شب‌هایی که برای رسیدن به اوج شکوه ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر آماده می‌شویم، بتوانیم این عزیزان را واسطه قرار دهیم تا خداوند بهترین تقدیر را برای مردم خوبمان رقم بزند و با همت و مقاومت مردم از این گلوگاه فشار دشمن هم با عزت عبور کنیم.

وی در انتها ضمن تسلیت شهادت سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، گفت: امروز پیکر پاک سردار رشید اسلام، سردار حجازی عزیز که در برهه‌ها و مسئولیت‌های مختلف، تاریخی از حماسه و مقاومت بود؛ در کنار هم‌رزمان عزیزش در اصفهان به خاک سپرده شد. این سردار بزرگوار با همه وجود خود از حماسه‌آفرینی فاطمیون، زینبیون و مدافعان حرم می‌گفت، که چگونه دشمن را به‌خوبی شناختند و هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر از مرز بصیرت دفاع از ارزش‌ها را داشتند و الحمدالله دشمن را به زانو درآوردند. روح ایشان شاد و با حضرت امیرالمؤمنین (ع) و فرمانده عزیزشان سیدالشهدای محور مقاومت محشور باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها