مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

مزار بیش از ۳ هزار شهید در استان نیازمند ترمیم است

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: مزار سه هزار و ۵۰۲ شهید استان خراسان رضوی که با گذشت زمان فرسایش یافته، نیازمند ترمیم و بهسازی است.
کد خبر: ۴۵۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ - 24April 2021

مزار بیش از ۳ هزار شهید در استان نیازمند ترمیم استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» ضمن ادای احترام به یک هزار و ۳۱۸ شهید ماه رمضان استان خراسان رضوی اظهار داشت: گلزار شهدا یک مکان معنوی برای فکر کردن به جایگاه حقیقی انسان است تا در سایه این تعقل به انسان‌هایی بیندیشیم که دست از لذت دنیوی کشیدند و جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، این افراد با شهادت در حقیقت زنده شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به عواملی که باعث تخریب گلزار شهدا می‌شود اشاره کرد و افزود: گلزار و مزار شهدا با گذشت زمان و برودت هوا، تخریب می‌شود که نیاز است به صورت مستمر بهسازی و ترمیم شود، لذا جهت ساماندهی مزار شهدا مقرر گردید دفتر امور روستایی و شوراها پیگیری لازم را به منظور ساماندهی گلزارها و مزارهای شهدا از طریق دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها انجام دهند.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی دارای یک هزار و ۴۴۶ گلزار شهدا است که از این تعداد ۵۶۳ گلزار ساماندهی و ۹ پروژه عمرانی گلزار در دست اقدام و ۸۷۴ گلزار شهدا در نیاز به بهسازی مجدد دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از گلزارها ممکن است میزبان یک شهید و یا بیشتر باشد که در استان خراسان‌ رضوی یک هزار و ۱۶ گلزار وجود دارد که یک تا سه مزار شهید در آن وجود دارد.

این مقام مسئول به مزار شهدا اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی ۱۶ هزار و ۹۱ مزار شهید دارد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۸۹ مزار ساماندهی شده و سه هزار و ۵۰۲ مزار شهید نیاز به بهسازی دارد. 

وی خاطر نشان کرد: بهشت رضا مشهد مقدس میزبان هزار و ۴۱۲ پیکر شهید است که در چندین مرحله مزار شهدای این آرامستان ترمیم و بهسازی شده و این عملیات عمرانی همچنان ادامه دارد.

معصومی به برگزاری کارگروه ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: با تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی کار ساماندهی گلزارهای شهدا را که هنوز در وضعیت نامناسب قرار دارند در اولویت تخصیص‌های بودجه‌ای خود قرار دهد تا سهم استان در ردیف‌های ملّی نیز استیفا شود.

وی ادامه داد: پایش میدانی از تمامی مزار و گلزار شهدا با هدف شناسایی موانع و مشکلات انجام تا بهسازی و ترمیم در کمترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطر نشان کرد: منظور از بهسازی و ترمیم این است که ممکن است با گذشت زمان، نوشته‌های مزار از بین رفته و یا سنگ مزار شکسته و یا در مجموع گلزار شهدا نیاز به بازسازی داشته باشد که در قالب پروژه‌های عمرانی این فعالیت زیر نظر اداره تعاون بنیاد خراسان رضوی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پایان با بیان اينکه آحاد جامعه در برابر کسانی که امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند، افزود: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه می‌خواهیم در این زمینه اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را یاری کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار