آغاز رزمایش نظامی بزرگ گروه مقاومت کتائب المجاهدین در نوار غزه

کتائب المجاهدین از گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز رزمایش نظامی بزرگ نیروهایش در نوار غزه خبر داد و گفت که نیروهایش آماده حمله به رژیم صهیونیستی برای دفاع از قدس و ساکنان آن است.
کد خبر: ۴۵۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ - 24April 2021

آغاز رزمایش نظامی بزرگ گروه مقاومت کتائب المجاهدین در نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کتائب المجاهدین از گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز یک تمرین نظامی گسترده نیرو‌های این گروه در نوار غزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبیر المنار، در بیانیه کتائب المجاهدین آماده است که این گروه تمرین‌های نظامی گسترده‌ای را به شکل همزمان در محور‌های متعدد و با تاکتیک‌های دفاعی و هجومی در مناطق جغرافیایی مختلف از نوار غزه و با عنوان تمرین‌های نظامی «الوعد المفعول ۱» برگزار می‌کند.

بر اساس این بیانیه، مانور مذکور در غزه به منظور تکمیل برنامه آمادگی و تجهیز نیرو‌های کتائب المجاهدین و در بیستمین سالروز تاسیس جنبش المجاهدین فلسطین و چهاردهمین سالروز شهادت موسس آن شیخ عمر ابوشریعه ابوحفص برگزار می‌شود.

در این مانور نیرو‌های توپخانه‌ای و موشکی، نیرو‌های دفاع از سواحل، نیرو‌های غواص، نیرو‌های ویژه و نیرو‌های امنیتی مشارکت دارند و از جمله تمرین‌های نظامی شبیه سازی شده در این مانور مقابله با حمله زمینی نظامیان صهیونیست به خاک و ساحل غزه، نزدیک شدن به قایق‌های رژیم صهیونیستی و حمله به آن‌ها از طریق سلاح‌های مختلف و حمله دریایی نیرو‌های غواص به مواضع نیرو‌های دشمن وانهدام آن است.

کتائب المجاهدین تاکید کرد: این تمرین نظامی را به همه ملت فلسطین و به خصوص مردم قدس تقدیم می‌کنیم که پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک مالیدند و آن‌ها را زیر پا له کردند و به آن‌ها می‌گوییم که تفنگ‌های ما پر است و مجاهدان آن آماده حمله و منتظر اشاره هستند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از طریق رزمایش الوعد المفعول ۱ تاکید می‌کنیم که کتائب المجاهدین شب و روز برای بالا بردن کارآیی رزمندگان و آمادگی دائمی خود تلاش می‌کنند و آن‌ها در حال توسعه توانایی‌های نظامی و آمادگی دائمی خود برای دفاع از ملت فلسطین و هدف اصلی آزادسازی فلسطین هستند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم بعداز ظهر شنبه جلسه اضطراری تشکیل داد تا در این جلسه به بررسی افزایش تنش این رژیم با نوار غزه در پی سلسله حملات راکتی بامداد امروز به سوی شهرک‌های صهیونیستی بپردازد.

تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از آن آغاز شد که جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در شهر قدس و به ویژه در اطراف مسجد الاقصی با نیرو‌های صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.

پس از این اعلام، دیشب ساعت ۱۱:۴۶ به وقت ایران اتاق مشترک گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قدس و مسجد الاقصی خط قرمز و مقاومت فصل الخطاب است». تنها پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه از صدور این بیانیه، رسانه‌ها از حمله راکتی گسترده نیرو‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، امروز، در این خصوص اعلام کرد که در حمله بامدادی ۳۶ راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف شلیک شده و تنها شش راکت از ۳۶ راکت شلیک شده رهگیری شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار