هویت سپاه پاسداران از منظر سردار سلیمانی + فیلم

سردار سلیمانی در بخشی از سخنرانی خود که به تازگی منتشر شده است به هویت اصلی و محوری شکل‌گیری سپاه پاسداران اشاره می‌کند.
کد خبر: ۴۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۱ - 26April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در ماه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی بنا به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ طی دستوری به شورای انقلاب، رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد. وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی بود.

نظر سردار سلیمانی درباره هویت سپاه پاسداران+ فیلم

در ابتدا هفت نفر از نیرو‌های مجاهدی که سابقه مبارزاتی و چریکی در مقابل رژیم پهلوی را داشتند مامور به تشکیل این نهاد انقلابی شدند. پیش از این سه گروه در پادگان حر، ستاد مرکزی سابق ساواک و پادگان جمشیدیه تحت عنوان سپاه فعالیت می‌کردند. در ابتدا هفت نفر انتخاب شده و مسوولیت سپاهی که قرار بود جان بگیرد و جذب نیرو کند را برعهده گرفتند.

بعد‌ها سپاه پاسداران در طول حیات انقلاب اسلامی و تا به امروز در جایگاه‌های مختلفی از کیان جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان نظام دفاع کرد و در مقاطع حساسی در کنار ارتش و بسیج امنیت را برای کشور به ارمغان آورد. در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی زمانی که گروهک‌های ضد انقلاب در نقاط مختلف کشور سر برآوردند سپاه پاسداران برای دفع توطئه آنان به مرز‌ها گسیل شد.

پس از آن در دوران دفاع مقدس با وجود عدم تجربه کافی در بحث نظامی هم نیرو‌های پاسدار بودند که خوش درخشیدند و در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند عملیات‌های پیروزمندانه‌ای را در تقابل با رژیم صدام رقم بزنند. پس از دفاع مقدس در مقاطع حساس دیگر، از جمله حمله گروهک‌های تروریستی به مرز‌ها، دفع فتنه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کمک رسانی نیرو‌های این نهاد انقلابی به کمک مردم و کشور آمدند.

این حضور مقتدر سپاه در عرصه‌های مختلف باعث شد تا امام خمینی (ره) عنوان کنند که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود». سپاه پاسداران در عرصه بین‌المللی نیز عملکرد موفقی داشته است چنانچه در جریان جنگ داعش در سوریه نیرو‌های این نهاد حضور فعال و اثرگذاری داشتند و توانستند پیروزی‌های عظیمی را در این کشور به ارمغان آورند.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در صحبت‌هایی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران به نکاتی در خصوص این نهاد انقلابی اشاره داشته‌ است. وی کلیه اقدامات سپاه را بر پایه عمل مقدس می‌داند، عملی که مقدس است و نه بزرگ.

وی به برخی اعمال بزرگ انجام شده در طول تاریخ مثل اقدامات اسکندر مقدونی و یا نادر شاه افشار اشاره کرده و اذعان می‌دارد که آن اعمال برای ملت‌های دیگر خیر نداشته است.

شهید سلیمانی نمونه عمل مقدس را قیام اباعبدالله الحسین (ع) دانسته و آن را عملی که خودمحوری و خویشاوندپروری ندارد، معرفی می‌کند و از همین منظر عملکرد سپاه پاسداران را بر مبنای عمل مقدس تعریف می‌کند.

در ادامه فیلم صحبت‌های سردار سلیمانی آمده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار