به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه راهبردی «توسعه و نگهداری» مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و شهردار و معاونان به منظور هم‌اندیشی و همفکری و برنامه‌ریزی در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در استان برگزار شد.

سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان در این جلسه اظهار داشت: جامعه دینی، جامعه‌ای است که همه افراد را در زیر چتر خود دارد. شهید و شهادت را نباید با تفکر فردی خودمان تعریف کنیم، این شهدا به خاطر مردم و حفظ جامعه دینی به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان ادامه داد: همه مدیران باید فعال شده و در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند و هرجا به خاطر خدا کار شود حتما پیشرفت را به دنبال دارد.

در ادامه جلسه «عباس صوفی» شهردار همدان با اشاره به اینکه خدمت به شهدا و خانواده معظم آنها یک وظیفه است گفت: مجموعه حفظ آثار یک مجموعه مقدس بوده و تلاش در مسیر شهدا، باعث افتخار تمام نیروهای شهرداری است. 

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان جزو اولین موزه‌های کشور است و باید سعی کنیم همیشه در صدر بماند.

صوفی با بیان اینکه، ما مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان را بخشی از برنامه‌های شهری شهرداری استان می‌دانیم، ادامه داد: باید کارگروه تخصصی در جهت تجهیز و نگهداری از این مرکز فرهنگی تشکیل داده شود و سعی ما در فعالیت تمام وقت در توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان است.

شهردار همدان در خصوص رسیدگی و نگهداری فضای سبز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، دستور تشکیل کارگاه ویژه‌ای را به معاونین شهرداری ابلاغ کرد. 

انتهای پیام/