مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان مطرح کرد؛

تجهیز و بهره برداری 5 گالری مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان تا پایان سال

سرهنگ «محمد حسن سلامی»گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با 90 درصد پیشرفت، وارد فاز موزه آرایی شده است و تا پایان سال جاری حداقل 5 گالری مورد تجهیز و بهره برداری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۵۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 25April 2021

تجهیز و بهره برداری 5 گالری مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان تا پایان سالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با سردار «حمید دامغانی» فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان اظهار داشت: با بهره گیری از تجارب ارزشمند چهلمین سال دفاع مقدس، چهل مناسبت دفاع مقدس و مقاومت در سال 1400 مبنای تلاش و مجاهدت استانی قرار گرفته است و پیش بینی می شود در سال جاری بیش از سه هزار فعالیت و برنامه در سطح استان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی  بیان داشت: گرامیداشت مناسبت های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال 1400 با هدف  حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به گنجانده شدن مسائل مهم در دستورالعمل اجرایی برنامه‌های فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰، افزود: مسائلی مانند بهره‌گیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده معظم شهدا در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، برنامه‌ریزی محتوایی در گرامیداشت مناسبت‌های یادشده برای تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان و توجه ویژه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به روز جهانی مقاومت (شهادت سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی) و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در هم افزایی و هم نوایی جبهه مقاومت در این دستورالعمل گنجانده شده است.

سلامی ادامه داد: برگزاری برنامه های دانش آموزی و راهیان نور، اجتماعات و همایش های رزمندگان و ایثارگران، ساماندهی و تکمیل یادمان های شهدای گمنام استان، جشنواره های دفاع مقدس از جمله مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده سال 1400 است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان، در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با  پیشرفت 90 درصدی وارد فاز موزه آرایی شده است و تا پایان سال جاری حداقل 5 گالری مورد تجهیز و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه سردار «حمید دامغانی» فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان بیان داشت:  مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان ظرفیت  بالای فرهنگی است که  باید بیش از  آنچه که تا امروز مورد بهره برداری قرار گرفته است، استفاده  شود.

وی ادامه داد: ماموریت های دفاع مقدس برای مجموعه سپاه و بسیج دارای الویت است و برخی از رزمایش های مواسات و کمک های مومنانه سپاه و بسیج از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار