مروری کوتاه بر زندگی نامه شهید «علیرضا حاجی‌بابایی»

«علیرضا حاجی بابایی» در سال 1335 در شهر مریانج به دنیا آمد و در 24 تیر سال 1361 در منطقه بصره به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 25April 2021

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا حاجی‌بابایی» در 15 فروردین سال 1335 در شهر مریانج ـ استان همدان متولد شد. وی در کودکی از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود، تا سال سوم راهنمایی را در زادگاهش، مریانج گذراند و بعد از آن وارد دانشسرای مقدماتی همدان شد، پس از طی دوره دانشسرا در یکی از روستا‌های آذربایجان شرقی به مدت دو سال در سپاه دانش به عنوان سرباز خدمت کرد. در سال 1356 رسماً به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در روستای حبشی از توابع اسدآباد همدان مشغول به تدریس شد.

«علیرضا» در جریان انقلاب اسلامی فعالانه شرکت داشت و بعد از پیروزی انقلاب نیز برای خاموش کردن غائله کردستان وارد پیکار با ضد انقلابیون شد. از بدو جنگ تحمیلی به عضویت سپاه در آمده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

در طی مدت حضورش در جبهه چندین بار مجروح شد، اما بعد از بهبودی نسبی سریعاً به محفل عشاق بسیجی و سپاهی بازگشت. او در سال 1360 در عملیات شهیدان رجایی و باهنر فرماندهی محور عملیاتی قراویز را عهده دار بود و پس از آن نیز فرماندهی محور میانی سرپل ذهاب را تا عقب نشینی دشمن بر عهده داشت.

علیرضا حاجی‌بابایی در ماه رمضان سال 1361 با سمت فرماندهی محور کوشک در عملیات رمضان وارد منطقه جنوب کشور شد و سرانجام در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مقارن با شب شهادت حضرت علی (ع) به شهادت رسید.

علیرضا حاجی بابایی در بخشی از وصیتنامه خود می‌نویسد:

«هدایت نه چیزی است که بتوان در مردم دمید، که هدایت موهبتی است خدایی و آنان که در راه خدا بکوشند خدایشان هدایت می‌کند؛ و در ادامه خطاب به خانواده اش می‌نویسد: تنها شما را سفارشی دارم که آن هشدار است و آن هشدار، ره به سوی الله، پس بکوشید تا خدا سو شوید و خود را اسیر زندگی نسازید و از دالان تنگ دنیا با صلابت و آگاهی گذر کنید و در این راه، هم جهت با امام و همسفر با قافله جهت یافته او به سوی خدا گردید، که در این راه شهید و شاهد بودن در صراط الله، جاوید و ایثار گشتن است، مبادا در دخمه کور این دالان در خواب غفلت فرو رویدکه نابودی بر شما لبخند خواهد زد؛ و به بچه‌های سپاه احترام کنید که آن‌ها بهترین و پاکترین و مخلصترین مردان و دوستان من بودند.»

سردار شهید «علیرضا حاجی‌بابایی» فرمانده محور عملیاتی سپاه پاسداران همدان در سرپل­ ذهاب و کوشک به عنوان شهید شاخص سال 1400 اعلام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار