اعطای نشان فداکاری به شهید «عبیری»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «محمدعلی عبیری» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۵۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ - 25April 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «محمد علی عبیری»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «محمدعلی عبیری» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید محمدعلی عبیری، در سال ۱۳۲۱ در کرمانشاه دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی را در شهر کرمانشاه با موفقیت پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان نظام و پس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۴۲، وارد دانشکده افسری شد. وی در طول تحصیل در ابعاد نظامی‌گری و علمی از دانشجویان ممتاز بود.

پس از طی دوره دانشکده، به مرکز زرهی شیراز منتقل شد و دوره مقدماتی زرهی را در آنجا طی کرد. سپس در یگان‌های مختلف نزاجا ازجمله لشکر ۸۸، ۸۱ و دانشکده افسری مشغول انجام وظیفه شد. وی در سال ۱۳۵۸ دوره عالی رسته‌ای را طی کرد و برای ادامه خدمت به لشکر ۸۱ منتقل شد.

با شروع جنگ تحمیلی، به‌منظور جلوگیری از پیشروی ارتش بعث عراق در منطقه سرپل ذهاب با ارتش بعث عراق درگیر شد و سرانجام در دوم مهر ۱۳۵۹ در همین درگیری‌ها به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها