افزایش قربانیان انفجار در بیمارستان بغداد؛ ۸۲ کشته و ۱۱۰ زخمی

وزارت کشور عراق اعلام کرد که شمار قربانیان حادثه مرگبار در بیمارستان بغداد به ۸۲ کشته و ۱۱۰ زخمی افزایش یافت.
کد خبر: ۴۵۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ - 25April 2021

افزایش قربانیان انفجار در بیمارستان بغداد؛ ۸۲ کشته و ۱۱۰ زخمیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع رسانه‌ای به نقل از وزارت کشور عراق از افزایش شمار قربانیان انفجار در بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد خبر دادند و اعلام کردند که شمار قربانیان آتش‌سوزی در این بیمارستان به ۸۲ کشته و ۱۱۰ زخمی رسیده است.

به نوشته «بغداد الیوم»، سرتیپ «خالد المحنه» سخنگوی وزارت کشور عراق، امروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه «العراقیه» تصریح کرد: «آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب موجب شهادت ۸۲ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر از بیماران بستری در این بیمارستان و کارمندان آن شد. حال برخی از زخمی‌ها وخیم است.»

به نوشته پایگاه خبری «المسلة»، سرتیپ «سعد معن» مدیر رسانه‌ای وزارت کشور عراق نیز گفت: «تحقیقات درباره حادثه بیمارستان ابن الخطیب ادامه دارد و ما منتظر نتایج آن هستیم. تحقیقات فنی و جنایی برای مشخص شدن ابعاد پنهان این حادثه ادامه دارد.»

سرتیپ معن بعید دانست که این حادثه یک اقدام مجرمانه و جنایی بوده باشد، اما در عین حال گفت: «ما نمی‌خواهیم پیش از پایان تحقیقات، گمانه‌زنی کنیم.»

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان «ابن الخطیب» واقع در بغداد خبر دادند و علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به «کووید۱۹» اعلام شد. بر اساس آماری که در ساعات اولیه پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها منتشر شد، این انفجار ۲۷ کشته و ۴۶ مجروح بر جای گذاشته بود.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این انفجار گفت: «حادثه بیمارستان ابن الخطیب بر امنیت ملی عراق تأثیر می‌گذارد. این حادثه شاهدی بر عدم موفقیت است و نیاز به بررسی فوری دارد.سهل انگاری فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرمی است که همه افراد سهل‌انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. من خواستار نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ابن الخطیب ظرف ۲۴ ساعت و پاسخگویی افراد خاطی هستم».

وی همچنین به دلیل کشته و زخمی‌ شدن ده‌ها عراقی در بیمارستان ابن‌الخطیب، به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها