بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم از روستای «کاج»

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» از روستای کاج واقع در بخش مرکزی قم دیدار و در جلسه شورای این روستا شرکت کرد.
کد خبر: ۴۵۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ - 25April 2021

بازدید مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم از روستای «کاج»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از روستای کاج قم دیدار و در جلسه شورای این روستا با محوریت خاکسپاری شهید گمنام‌ شرکت کرد.

در ابتدای این جلسه که «محمدرضا موحد» جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) نیز حضور داشت، سردار «حسین کاجی» راوی پیشکسوت دفاع مقدس توضیحاتی پیرامون سبقه انقلابی و مذهبی اهالی روستای کاج و حضور حضرت امام خمینی (ره) در آیین کلنگ‌زنی مسجد روستا و نیز روحیه شهیدپرور اهالی آن ارائه کرد.

سپس حجت‌الاسلام لقمانپور شرایط و ضوابط اختصاصی خاکسپاری شهید گمنام را بر اساس آیین نامه‌های کشوری موجود عنوان کرد و این شرایط تا حصول نتیجه در بازدید میدانی به اطلاع اعضای شورای روستا رسید.

روستای کاج ۱۸ شهید والامقام در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده که شرح حال آنان در کتاب «کاج‌های آسمانی» ثبت شده است. همچنین نخستین یادواره شهدای روستایی کشور در طلیعه دهه ۷۰ در این روستا برگزار شده است.

روستای کاج از توابع دهستان قمرود بخش مرکزی قم است که در فاصله ۵۰ کیلومتری این شهر و در حاشیه اتوبان قم - گرمسار واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار