در نامه نمکی به وزیر بهداشت هند اعلام شد؛

آمادگی ایران برای کمک به مهار کرونا در هند

وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به همتای هندی خود با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید ۱۹ جز با همدلی و همکاری همه کشورها میسر نیست، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مهار کرونا در هند تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ - 25April 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به «هاراش وارد هان» وزیر بهداشت هند با ابراز تأسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید ۱۹، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه کمک‌های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اعلام کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشورها در سایه عدالت، رفع تبعیض‌ها و تحریم‌ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات مؤثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند جهان و حمایت سیاسی، کارشناسی و اقتصادی تشکیلات بین‌المللی و سازمان‌های مردم‌نهاد میسر نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون‌یافته انگلیسی روبه‌رو است، مع‌الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند.

ایران توانست تجهیزات و داروهای مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت‌های مناسبی را فراهم کند که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن‌تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه‌ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند، رقم بزند. دولت و ملت ایران آماده‌اند تا در این روزهای سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-۱۹ از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جناب عالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم.»

بنابراین گزارش، هند با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته‌اند. گزارش‌های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستان‌های این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار