مادر دانش آموز شهید «حیدرحسن فلاح» آسمانی شد

«ربابه حیدری» مادر دانش آموز شهید «حیدرحسن فلاح» دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۵۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲ - 25April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «ربابه حیدری» مادر دانش آموز شهید «حیدرحسن فلاح» دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مادر شهید فردا (دوشنبه) ساعت ۱۱ صبح در گلزار شهدای نصرت آباد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

شهید فلاح در سال ۱۳۴۶ در روستای نصرت آباد ابرکوه بدنیا آمد. از همان دوران کودکی باهوش و با استعداد بود بطوری که در دوران تحصیل شاگرد ممتاز بود. دوره ابتدائی را در نصرت آباد و سپس برای ادامه تحصیل به مهرآباد رفت و تا سوم راهنمائی تحصیل کرد.

چون امکانات برای ادامه تحصیل به کلاس‌های بالاتر نبود و برای ادامه تحصیل و همچنین کسب درآمد عازم تهران شد. در اوائل سال ۱۳۵۷ که نهضت اسلامی به اوج خود رسیده بود در تظاهرات و راهپیمائی‌ها شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان شهید عالمی شهریار ثبت نام کرده بود و با دید وسیعی به اوضاع می‌نگریست؛ و همیشه کلامش این بود که این نهضت، حسینی است و پیروزی هم حتمی‌است.

اخلاق نیک وی تاثیر بسزائی در همکلاسی‌هایش گذاشته بود. شرکت فعال این شهید در جهاد و بسیج و نماز جمعه چشمگیر بود. فرائض دینی ومذهبی خود را بسیار نیکو بجا می‌آورد تا جایی که نماز شب این شهید عزیز ترک نمی‌شد.

علاقه فراوان به خواندن قرآن وکتب مذهبی داشت. او به کمترین امکانات از قبیل لباس وغذا قناعت می‌کرد. در طول زندگی که کرده بود هیچ وقت درخواستی از پدرش نمی‌کرد. احترام به پدر و مادر در صدر کار‌هایی بود که انجام می‌داد حتی زمانی که اقوام و آشنایان یپشنهادی به وی می‌دادند حرف و سخن پدرش را مقدم می‌دانست.

در سال ۱۳۶۱ طی دوره رزمی سپاه برای مدت سه ماه برای حفاظت و پاسداری به حسینیه جماران اعزام شد. خالصانه به انقلاب اسلامی و امام عشق می‌ورزید. در حالی که در سال چهارم نظری تحصیل می‌کرد در بهمن ماه ۱۳۶۲ پس از فعالیت فراوان توانست پای در میدان دفاع مقدس بگذارد؛ و سرانجام در عملیات خیبر پس از غسل شهادت در جبهه جفیر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها