مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان ایلام:

ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی و فردی است

حجت‌الاسلام محمدی گفت: ماه مبارک رمضان افزون بر همه آثار و برکات روحانی و ملکوتی‌اش، فرصتی مغتنم برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی، فردی و اصلاح و تحکیم بنیان‌های فکری و فرهنگی در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ - 25April 2021

ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی ، فردی است

حجت‌الاسلام «تاج الدین محمدی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در ایلام، اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی برای خودسازی

محمدی  گفت: در برخی از احادیث و گزاره‌های دینی، روزه یکی از فروع دین اسلام است که در آن شخص روزه‌دار، باید از اذان صبح تا اذان مغرب، از خوردن و آشامیدن و سایر کارهایی که روزه را باطل مى‌کند خوددارى کند. روزه در برخی از روایات به عنوان یکی از ارکان پنج‌گانه اسلام دانسته شده، چنانکه در امت های گذشته نیز بوده، و این نشان دهنده اهمیت فراوان روزه است. این عبادت عملی در ماه رمضان بر هر مسلمان مکلف که توانایی بر انجام آن را داشته باشد واجب است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان ایلام تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه برکت، رحمت و بشارت، و فصل روی آوردن به درگاه الهی و تلاوت قرآن و خواندن دعا و عبادت است که مؤمنین باید در این ماه تمامی برنامه های معنوی خود برای برای رسیدن به کمال برنامه ریزی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پیشوای هشتم شیعیان، در تشریح فضایل بی‌همتای این ماه فرموده‌اند: «کارهای نیک و شایسته مؤمنین در ماه رمضان، پذیرفته و خطاهای آنان آمرزیده می‌شود».

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان افزون بر همه آثار و برکات روحانی و ملکوتی‌اش، فرصتی مغتنم برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی ، فردی و  اصلاح و تحکیم بنیان‌های فکری و فرهنگی در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها