دستگیری ۴۱ تن ازسوی نیرو‌های امنیتی ترکیه در مرز با سوریه

وزارت دفاع ترکیه در حالی از دستگیری ۴۱ تن در مرز با سوریه خبر داد که برخی دستگیر شدگان عضو «پ‌ک‌ک» و سایر گروه‌های ممنوعه در این کشور هستند.
کد خبر: ۴۵۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ - 25April 2021

دستگیری ۴۱ تن ازسوی نیرو‌های امنیتی ترکیه در مرز با سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع ترکیه یکشنبه اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی ترکیه ۴۱ نفر که قصد داشتند به طور غیرقانونی وارد سوریه و یونان شوند را دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که که در بین دستگیر شدگان چند تن وابسته به جنبش گولن (FETO) و چند تن وابسته به گروه «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) بودند. وزارت دفاع ترکیه به جزئیات بیشتری از این عملیات و هویت دقیق دستگیرشدگان هیچ اشاره‌ای نکرده است.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ به این سو سلسله عملیاتی را علیه پ ک ک در شمال سوریه انجام داده است. گروه شبه‌نظامی پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمار‌های رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آن‌ها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

نیرو‌های امنیتی ترکیه چندی قبل ۳۲ نفر را به اتهامات مختلف از جمله همکاری با گروهک تروریستی پ‌ک‌ک یا انتقاد از دولت بازداشت کردند. در جریان این عملیات‌های در استان «دیاربکر» واقع در جنوب شرقی ترکیه، ۲۲ مظنون به عضویت و همکاری با سازمان پ‌ک‌ک بازداشت شدند.

وزارت دفاع ترکیه اخیرا نیز از درگیری بین کماندو‌های ارتش ترکیه با برخی نیرو‌های پ‌ک‌ک در شمال سوریه خبر داد.

این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه روز شنبه از تداوم عملیات نظامی در شمال عراق سخن گفت. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با حضور در مقر فرماندهی ارتش این کشور در زمینه دوعملیات اخیر ترکیه در شمال عراق سخنرانی کرد. اردوغان گفت: «هدف ما حذف کامل تهدید‌های تروریستی از مرز‌های جنوبی ترکیه است.»

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار