مروری بر زندگی‌ شهید «علی اکبر عرب بالاجلینی»

«علی‌اکبر عرب بالاجلینی» در سال 1344 در روستای جلین علیا از توابع شهر گرگان به دنیا آمد و سرانجام چهارم اردیبهشت 1365 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ - 26April 2021

مروری بر زندگی‌ شهید «علی اکبر عرب بالاجلینی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، ‌«علی اکبر عرب بالاجلینی» در سال 1344 در روستای جلین علیا از توابع شهر گرگان به دنیا آمد. خانواده او مدتی را در «شهر ری» ساکن بودند، بعد از چند سال به جلین برگشتند و مقیم روستا شدند. خانواده به لحاظ اقتصادی از حقوق بازنشستگی پدر خانواده استفاده می‌کردند.

علی‌اکبر در سال 1351 به دبستان فرخی روستای جلین رفت، سپس در مدرسه راهنمایی آیت‌الله «سعیدی» ادامه تحصیل داد و تا پایه دوم دبیرستان تحصیل کرد. پس از پیروزی انقلاب به عضویت تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. وی که از نظر اخلاقی فردی مهربان و دوست داشتنی بود، برای انجام ماموریتی به زاهدان اعزام و در همان جا در اثر درگیری با اشرار از ناحیه پا مجروح شد.

علی‌اکبر عرب در تاریخ دهم مهر 1361 برای شرکت در عملیات محرم به جبهه اعزام شد. بعد از عملیات، به پشت جبهه برگشت و مدتی گذشت تا اینکه در تاریخ 22 اردیبهشت 1362 در مراسمی ساده ازدواج کرد و ثمره زندگی‌اش تولد دختری به نام معصومه شد.

همسرش می‌گوید: «او خیلی مهربان بود و خالصانه به دیگران کمک می‌کرد، حتی با بچه‌ها بازی می‌کرد و اوقات فراغتش را با مطالعه کتاب‌های مطهری و دستغیب می‌گذراند.»

علی اکبر در سال 1363 جهت گذراندن دوره آموزش نظامی به استان فارس اعزام شد و آموزش رزمی را دنبال کرد و به عنوان فرماندهی تانک و فرمانده گروهان یکم و جانشین گردان در لشکر 25 کربلا انتخاب شد.

در تاریخ 16 شهریور 1364 نیز از طرف سپاه پاسداران دوباره به جبهه اعزام شد و با سمت فرمانده گروهان زرهی میثم در منطقه عملیاتی مشغول خدمت شد.

سردار ‌«علی‌اکبر عرب بالاجلینی» به مدت 9 ماه در جبهه‌های نبرد حضوری فعال داشت تا اینکه در تاریخ 4 اردیبهشت 1365 در منطقه عملیاتی فاو (عملیات والفجر 8) در حالی که تانک‌ها را برای مقابله با دشمن آماده می‌کرد، مورد اصابت ترکش توپ مستقیم دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها