رئیس پلیس آگاهی ناجا برنامه‌های سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد؛

ارتقای کشف علمی و کارآگاهی جرایم/ بومی‌سازی و به کارگیری تجهیزات نوین

سردار قنبری بر ارتقای کشف علمی و کارآگاهی جرایم تاکید و آن را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پلیس آگاهی ناجا در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.
کد خبر: ۴۵۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 26April 2021

ارتقای کشف علمی و کارآگاهی جرایم/ بومی سازی و به کارگیری تجهیزات نوینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد قنبری» رئیس پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر، اظهار داشت: پلیس آگاهی ناجا در سال گذشته موفق شد از طریق بررسی‌های آماری، تجزیه و تحلیل وقوع جرایم در سراسر کشور و طرح‌ریزی‌های دقیق عملیاتی، عملکرد خود را در تمامی حوزه‌های ماموریتی ارتقاء و حدود ۱۹ درصد در مبارزه با جعل و کلاهبرداری، پنج درصد در جرایم جنایی و چهار درصد در مبارزه با انواع سرقت، نسبت به مدت مشابه سال قبل (سال ۱۳۹۸) کشفیات خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به هدف گذاری پلیس آگاهی ناجا برای تشدید مبارزه با جرایم به ویژه انواع سرقت در سال جاری، گفت: مسئول سازی و توسعه تعاملات با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط، توسعه بانک‌های اطلاعاتی، شناسایی و دستگیری مجرمان متواری و متهمان تحت تعقیب، اجرای طرح‌های عملیاتی متناسب با جغرافیای جرم، کاهش فاصله وقوع تا کشف جرایم و... در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی همچنین در زمینه ارتقای کشف علمی جرایم، افزود: هوشمند سازی، توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقات جنایی منطقه‌ای، بومی سازی و به کارگیری تجهیزات نوین، تامین امکانات مورد نیاز کارشناسان بررسی صحنه جرم و... جزء برنامه‌های پلیس در سال جاری است.

سردار قنبری در ادامه نقش مجاهدانه کارآگاهان و کارکنان پلیس آگاهی در کشف به موقع جرایم و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پلیس را با اهمیت توصیف و خاطرنشان کرد: توانمندسازی و تقویت آموزش و دانش تخصصی کارکنان، بهره گیری از تجربیات کارآگاهان پیشکسوت، توسعه آموزش‌های مجازی و به کارگیری کارآگاهان مجرب و کارآمد در مشاغل مدیریتی سرلوحه برنامه‌های پلیس در این حوزه است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان بر لزوم افزایش احساس امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: آگاه سازی و آموزش همگانی به منظور کاهش وقوع جرایم، افزایش مشارکت مردم در کشف و ساخت مستند‌های کوتاه نمایشی از برنامه‌های پلیس آگاهی در حوزه اجتماعی و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار