شهید «محمدرحیم دهداری»:

افتخار می‌کنم همیشه پیرو خط امام بوده‌ام

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمدرحیم دهداری» آمده است: افتخار می‌کنم که با تمام جوسازی‌هایی که از جانب گروهک‌ها و شخصیت‌های داخلی شده، همیشه «خط امام» که همان خط ائمه و امامان صالح می‌باشد را دنبال کردم.
کد خبر: ۴۵۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ - 26April 2021

افتخار می کنم همیشه پیرو خط امام بوده امبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، شهید «محمدرحیم دهداری» سوم تير ماه 1343، در شهرستان آبادان به دنيا آمد. پدرش خدابخش، فروشنده بود و مادرش گل‌بس نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند سپس به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت.

وی در هجدهم ارديبهشت 1361، با سمت فرمانده دسته در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد.

فرازی از وصیت نامه شهید

حمد و سپاس خدا را که ما را از بندگان صالح و به دور از زیان دنیا و آخرت خود قرار داد. خدایی را پرستش می‌کنم که در یگانگی و وحدانیت او هیچ شکی ندارم و اعتقاد همراه با منطق و دلیلم بر این است که نیست خدایی به جز خدای یکتا و خاتم رسولان محمد رسول الله (ص) و ولی مؤمنان علی ولی الله (ع) و امید مستضعفان خمینی روح الله است.

سلام می‌فرستم به رسولان به حق باری‌تعالی و ائمه معصومین و امامان مظلوم شهید شده به دست مشرکین. سلام بر امام مهدی (عج) سید عدالت گستر و سلام بر رهروان حقیقی او.

سلام بر امام خمینی رهبرم. رهبری که از سال بدنیا آمدنم و در گهواره مرا از اصحاب خود خواند.

سلام بر شما ای ملت، شما که تاریخ را عوض کردید، شما که تاریخ را تاریخ دیگری کردید و سلام بر تو مادرم،

من محمدرحیم دهداری، بنا به تکلیف شرعی وصیت نامه ام را همراه با باری از تجربه‌های شیرین و تلخ زندگی و فراز و نشیب‌های فراوان می‌نویسم. باشد که آیندگان در جامعه مستقل و آزاد، خلاقیت‌های نهفته در خود را بروز دهند و به مرتبه انسانیت نزدیک تر شوند و دیگران را به این توصیه کنند.

از وقتی که خود را شناختم با توجه به تعصب مذهبی که در خانواده‌ام بود، یعنی از سال‌های 55 و 56 سعی بر این داشته‌ام که خط اسلام و اصول و احکام انسان ساز آن را در خود و دیگران پیدا کنم. از این سال‌ها بود که فهمیدم باید چگونه زندگی کرد. به هر صورت اسلام به من که انسانی از نوع انسان‌های دیگر این جهان پر هیاهو و غرق در کفر و فراموشی بودم، چنان نفعی رساند که بشر آن چیزی را که فطرتا از زندگی می‌خواهد و نه واقعیت زندگی که بر او تحمیل شده است به من داد و این غایت آرزوی من بود که به آن دست یافتم.

امت عزیز بدانید که اسلام راستین، اسلامی که تبلور عینی آن حکومت علی ابن طالب (ع) و مبارزه شجاعانه حسین بن علی(ع) است در نزد روحانیت می باشد. روحانیتی که اسلام را از سرچشمه های صاف و زلال آن یعنی منابع فقهی و آیات و احادیث و روایات و در کنج حجره های مرطوب و سرد و کوچک و با کمترین امکانات رفاهی و در بدترین شرایط و با هزاران محرومیت اجتماعی و در پشت میله های زندان یا در تبعید به دست آورده اند و گرفته اند و امروز با تمامی فشارهایی که بر آنان می آید آماده عرضه کردن به ما و جهان اسلام می باشند.

روحانیتی که منافقین و کفار به آنها انحصارطلب و مرتجع می گفتند و آمریکا آنها را دست پرورده روسیه و روسیه آنها را دست پرورده آمریکا می داند. روحانیتی که دوستان کاتولیک تر از پاپ و زاهدان احمق، آنها را مشرک می دانند.

افتخار من در زندگی این بوده و هست که همیشه از زمان پیروزی انقلاب تا به حال همواره پیرو روحانیت اصیل و مبارز بوده‌ام.

افتخار می‌کنم که با تمام جوسازی‌هایی که از جانب گروهک‌ها و شخصیت‌های داخلی، اعم از دوست و دشمن و چه از جانب قدرت‌های خارجی و در شرایط سخت و تعیین کننده شده، همیشه «خط امام» که همان خط ائمه و امامان صالح می‌باشد را دنبال کردم و ذره ای انحراف و لغزش پیدا نکردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار