تأکید بغداد بر لزوم خروج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق

پس از اظهارات فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه درباره بقای نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفیر کانادا بر لزوم خروج نیرو‌های رزمی بیگانه از خاک این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ - 26April 2021

تأکید بغداد بر لزوم خروج نیرو‌های بیگانه از خاک عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع عراقی، عصر امروز (دوشنبه)، گزارش دادند که «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی این کشور با «اولریک شانون» سفیر کانادا در بغداد درباره خروج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق گفت‌وگو کرده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «دجله»، دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که قاسم الاعرجی امروز (دوشنبه)، با سفیر کانادا در دفتر خود دیدار و «بر لزوم خروج نیرو‌های رزمی ائتلاف بین‌المللی از [خاک]عراق مطابق با یک جدول زمان‌بندی شده مورد توافق تأکید کرده است».

در ادامه بیانیه مذکور با اشاره به اینکه «کانادا یکی از اعضای ائتلاف بین‌الملی است که به این موضوع اهتمام می‌ورزد»، آمده است که الاعرجی همچنین درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه با سفیر کانادا گفت‌وگو کرده و دو طرف توسعه روابط دوجانبه میان بغداد و اتاوا را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، «به اوضاع امنیتی شهر سنجار و اهمیت مشارکت کانادا در بازسازی این شهر» پرداخته شده و در عین حال، درباره وضعیت اردوگاه مرزی الهول با سوریه گفت‌وگو ‌هایی صورت گرفته است.

این دیدار پس از اظهارات اخیر «کنت مک کنزی» فرمانده نظامیان تروریست آمریکا در منطقه صورت گرفت که گفته بود: «عراق خواهان باقی ماندن ماست و ما تعداد نیرو‌های خود را در آنجا کاهش نخواهیم داد».

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات ضمن هشدار به دولت عراق، گفت: «آمریکایی‌ها یکی پس از دیگری دلیل می‌آورند که زبان گفت‌وگو و منطق با آن‌ها بی‌فایده است و روش افغانستانی تنها راه برای بیرون راندن آن‌هاست».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار