نگاهی به زندگی‌نامه شهید «علیرضا تقوی قلعه‌سری»

«علیرضا (محمدرضا) تقوی قلعه‌سری» بیستم شهریور ۱۳۴۷ در روستای قلعه‌سر علیای نکا به دنیا آمد و در هفتم اردیبهشت ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶ - 27April 2021

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «علیرضا تقوی قلعه‌سری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، در سالروز شهادت «علیرضا (محمدرضا) تقوی قلعه‌سری» فرازی از زندگی‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

«علیرضا (محمدرضا) تقوی قلعه‌سری» بیستم شهریور ۱۳۴۷ در روستای قلعه‌سر علیای نکا در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت (ع) متولد شد، مادرش انسیه اکبری و پدرش امرالله نام داشت.

علیرضا تقوی در سایه محبت‌های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع سوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید. وی مجرد و فرزند سوم خانواده بود.

«علیرضا تقوی» به عنوان سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لشکر ۲۵ کربلا به اسلام خدمت می‌کرد و هفتم اردیبهشت ۱۳۶۷ در سن ۱۹ سالگی، در منطقه فاو به شهادت رسید. پیکر پاکش سه روز بعد در نکا تشییع و در گلزار شهدا خاکسپاری شد.

وصیت شهید

به خواهران عزیزم توصیه می‌کنم حجاب خود را رعایت کنند تا خون شهدا پایمال نشود. کسی را اذیت و آزار ندهید و با یکدیگر همدل و مهربان باشید تا خداوند از شما راضی باشد.

به دیدار خانواده شهدا بروید تا احساس تنهایی نکنند. به برادران سفارش می‌کنم به نامحرم نگاه نکنند و حیا داشته باشند تا مانع فساد در اجتماع شوند. در تکایا و مساجد در مراسم‌های عزاداری ائمه علیهم السلام حضور پیدا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار