دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

امیر «حیدری»؛ دومین فرمانده ارتشی که در دوران صلح مفتخر به دریافت «نشان فتح» شد

امیر سرتیپ حیدری دومین فرمانده ارتشی است که به پاس خدمات ارزنده در دوران صلح، از سوی فرمانده معظم کل قوا مفتخر به دریافت نشان درجه یک «فتح» شد.
کد خبر: ۴۵۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ - 28April 2021

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در سال ۱۳۴۳ در شهر کرمانشاه، متولد شد؛ وی فعالیت نظامی خود را از سال ۱۳۶۱ به‌عنوان نیروی داوطلب بسیجی در جریان دفاع مقدس آغاز کرد و در سال ۱۳۶۳ به‌طور رسمی به عضویت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد.

وی پس از ورود به ارتش جمهوری اسلامی ایران در لشکر ۸۱ به‌عنوان عضوی از رسته پیاده خدمت خود را آغاز کرد؛ سپس به جانشینی فرمانده گردان ۱۱۹ منصوب و بعد از مدتی نیز به‌عنوان فرمانده این گردان برگزیده شد.

امیر حیدری که در بسیاری از عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضور داشت، بعد از اتمام جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۷ وارد سازمان حفاظت اطلاعات ارتش شد و حدود ۱۰ سال در این بخش فعالیت داشت تا اینکه به‌عنوان فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش در قرارگاه جنوب کشور منصوب شد که مهمترین مأموریت وی در این بازه زمانی، درگیری جدی و مستمر با گروهک‌های ضد انقلاب به‌خصوص گروهک منافقین بود.

امیر حیدری دومین فرمانده ارتشی که در دوران صلح مفتخر به دریافت نشان فتح شد

امیر حیدری از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴ به مدت هفت سال به‌عنوان فرمانده قرارگاه جنوب نزاجا مشغول به فعالیت بود و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش منشأ خدمات ارزنده‌ای شد. وی همچنین از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۳۹۵، به مدت بیش از هشت سال جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بود تا اینکه در سال ۱۳۹۵ به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و با حکم فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی آجا منصوب شد.

بنابراین گزارش، فرمانده معظم کل قوا به پاس خدمات امیر سرتیپ حیدری در جریان کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه و امدادرسانی به مردم استان‌های مختلف سیل‌زده کشور در سال ۱۳۹۷ و همچنین حضور مؤثر در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته، وی را مفتخر به دریافت نشان فتح درجه یک کردند.

سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، امیر سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی»، سردار سرلشکر «محمد باقری»، سردار سرلشکر «محسن رضایی»، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی»، امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی»، سردار دریابان «علی شمخانی»،  سردار سرلشکر «غلامعلی رشید»، امیر سرلشکر شهید «منصور ستاری»، سردار سرتیپ «محمد پاکپور»، سردار دریادار «علی فدوی»، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری»، بسیجی شهید «حسین فهمیده» و همچنین حجت‌الاسلام «اکبر هاشمی رفسنجانی» از مشهورترین چهره‌هایی هستند که از فرمانده معظم کل قوا، نشان درجه یک فتح دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار